Amerikaanse dollars of euro's meenemen

Hi,

Heeft er iemand ervaring met het betalen in amerikaanse dollars of euro’s of is het beter van telkens geld te wisselen in argentijnse peso of chileense …

Je kan toch gewoon pinnen?
Dat doe ik tenminste.

pinnen kan…maar op verschillende locaties kan je max 300 pesos per keer pinnen.

kzou ook zo’n 200 euro…ok liever dollar meenemen of omwisselen op vliegveld zodat je in ieder geval wat geld bij hebt…+/- 1000 pesos

De speciale geldautomaten van CitiBank hebben geen max van 300. Overigens is het maximum nu alweer een tijdje $900 per keer, maar je kan gerust 4x achter elkaar die $900 pinnen. Probleem is dat je $11,50 (afgerond) extra betaalt, plus de transactiekosten bij je bank in NL. Maar ondanks dat zou ik geen cash meenemen… En als je het toch wil, dan zou ik voor dollars kiezen omdat niet iedereen weet hoe euro´s eruit zien :chin:

Ik heb geen last van transactiekosten en kan in een keer 500 euro opnemen(Daglimiet)

Bij welke bank zit jij dan?
Ik moet wel altijd iets betalen zo rond de 3 euro(heb ff geen zin om het precies op te zoeken, zit bij de ABNAMRO)

Rabo

si…je hebt gelijk Flipsen…:wink: beter dollars dan euro meenemen…voor pinnen heb ik geen kosten, maar dat komt omdat ik meestal visacard gebruik en op internet overboek :slight_smile:

Bij ABN AMRO kan je een ander ´pakket´ nemen, waardoor je geen transactiekosten meer hebt, vertelde mijn accountmanager me toevallig deze week. Kost iets van 20 euro per kwartaal geloof ik, dus of het de moeite is moet ieder voor zich bedenken natuurlijk…

alvast bedankt voor jullie tips

Het gaat om een betaling die uitgevoerd wordt door Banelco, ik geloof er weinig van, maar ik zou het gewoon proberen :slight_smile:

Die $11,50 ofzo die je bovenop elke transactie bij Link of Banelco betaalt blijft wel uiteraard, het gaat nu puur om de transactiekosten die ABN AMRO mij steeds in rekening bracht, a EUR 2,25. Tikt hard aan hoor :slight_smile: