Peru, ticket? werkvergunning?

Hey,

Ik ga naar Peru binnen een paar maanden, ik zou graag weten waar je goedkope tickets kunt vinden… Wat is het goedkoopste en het duurste?
Ook wat heb ik daar precies nodig om er te kunnen verblijven en werken?
Ik ben van plan mininmum een half jaar te blijven.

Weet iemand waar kan je een sjamanen cursus volgen dicht bij Huanchaco?
En hoe lang de reis zou zijn van Huanchaco naar Cuzco?

Mercie!

Groetjes Joke

800 euro ben je al gauw kwijt.
je hebt veel sites. cheaptickets.nl, vliegtickets.nl, worldticketcenter etc.

huanchaco naar cusco zal met de bus dik 12 uur zijn (uit mijn hoofd)

Hoi,

Van Huanchaco naar Cusco met de bus is wel iets langer hoor!
Van Trujillo (Trujillo ligt tegen Huanchaco aan) naar Lima is al ongeveer 8 uur, en de snelste reis die ik per bus naar Cusco gemaakt heb, was toch ook al 19 uur (via Nazca en Abancay), maar wie weet zijn wegen en bussen wat verbeterd en gaat dat laatste stuk nu sneller.

Je hebt officieel vast een werkvergunning nodig, maar mijn ervaring is dat daar niet zo veel naar gevraagd wordt, of moeilijk over gedaan wordt. Je moet natuurlijk wel sowieso je toeristenvisum in orde hebben! Maar ik ken mensen die jaren in Peru gewerkt hebben, zonder officiele vergunning, gewoon steeds het land even uit en weer een nieuw aantal dagen in Peru mogen blijven. Maar je moet natuurlijk ook geen officiele rechten verwachten op die manier.
Wat ik wel weet, is dat als je werkgever je een officieel contract kan bieden en daarmee aan een aantal regels voldoet, dan kan dat de basis zijn voor een officiële verblijfsvergunning van een jaar. Maar dat is wel een hele hoop rompslomp hoor, voor een paar maanden, en veel werkgevers beginnen daar waarschijnlijk niet eens aan.

Succes!
Susan

Sorry susan, je hebt gelijk, dat het langer is van 12 uur, die 19 komen idd dichter in de buurt.
Sorry voor het verstrekken van de verkeerde info in eerste instantie.

hey,

bedankt voor de reacties! maar ik bel net naar de ambassade van Peru in België en die zeggen dat je daar enkel vrijwilligerwerk kan doen en geen betalend werk? alé, das wel spijtig, khad dat wel graag gedaan eigelijk! maar drie maand vrijwilligerswerk en de inca trail zal me ook al ferm blij maken:)

groetjes

en wat met een ziekteverzekering?
moet je die hier aanvragen of in Peru zelf?

thx!

Als je voor een Peruaanse werkgever officieel gaat werken is het mogelijk dat je daarbij verzekerd wordt, voor zover ik weet, dat is echter een hoop gedoe en duurt zeker even voor het rond is.
Veiliger is het om vanuit Nederland een langdurige reisverzekering af te sluiten. Ik had dat zelf ooit via Elvia, maar er zijn vast meer mogelijkheden.

Succes!
Susan