Hoi hoi. Half december ga ik 2 maanden vrijwilligerswerk doen in Peru, Huanchaco om precies te zijn. Het is in een weeshuis voor straatarme kinderen via de organisatie Commundo. Is er hier iemand die toevallig ook rond die tijd die kant op gaat of bekend is met Commundo of met het plaatsje Huanchaco? Alles is welkom!
Huanchaco is een aardig plaatsje. De periode dat je daar zult zijn is de warmste periode van het jaar. Maar het zeewater is daar betrekkelijk koud (warmer hoger in het noorden, dichter bij de evenaar). Huanchaco is gunstig bekend bij surfers en er zijn diverse surfscholen. Nogal veel buitenlanders daar. Dat kan je als een voordeel zien, maar ook als een nadeel. Het risico is (tenminste als je het als een risico ziet) dat je in je vrije tijd alleen maar in contact bent met buitenlanders en niet met Peruanen. Slecht voor je Spaans en voor je inzicht in de Peruaanse samenleving. Maar goed, dat kan je zelf in de gaten houden en hangt van je motivatie af.
De dichtbij gelegen stad Trujillo heeft nogal wat archeologische bezienswaardigheden, die het bezoeken waard zijn. Het is een van de belangrijkste steden van Peru. Helaas is Trujillo de laatste jaren niet altijd gunstig in het nieuws geweest (criminaliteit). Neem eventuele adviezen betreffende veiligheid serieus. Ik wens je succes. Heb je vragen, stel ze gerust.
http://www.hostellima.nl/
hallo elise
nee ik kan je niet helpen, ben er niet geweest, maar wat jij gaat doen naar zoiets benik ook op zoek, kun je mij vertellen hoe je hier aan gekomen bent, en wat voor kosten heb je moeten maken. gr. mieke
Hoi Mieke,
Ik heb lang gezocht (op internet) naar een goede organisatie die interessante projecten aanbieden en waar je niet zo belachelijk veel hoeft te betalen om deel te nemen. Uiteindelijk bij Commundo terecht gekomen waar ik 825 betaal voor 2 maanden project, waaronder verblijf in het vrijwilligershuis (je kunt ook kiezen voor een gastgezin, excl. maaltijden) valt, 1 nacht in hostel bij luchthaven, organisatiekosten, begeleiding partnerorganisatie. Dus dat viel mij erg mee vergeleken wat andere organisaties vragen. Ook heb ik aangenaam contact met het personeel van Commundo. 12 december begint mijn avontuur pas en weet ik dus precies of het allemaal goed bevalt, maar ik kan je Commundo nu al aanbevelen. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!
Groetjes Elise
Hé wat grappig! Ik kom er nu achter dat ik de eerste nacht als ik aankom in Casa Ana slaap. Leuk! ![]()
Elise: Inderdaad leuk dat je je eerste nacht in Casa Ana doorbrengt. Aarzel niet eventuele vragen aan Ana en Priscilla te stellen. Wat dan ook.
Mieke: Elise heeft je al op Commundo gewezen. Als je wilt kan je je wat breder oriënteren door de website http://www.volunteersouthamerica.net te bezoeken. Daar zul je onder meer ook de vanuit Huanchaco opererende organisatie Otra Cosa vinden (http://www.otracosa.org).
o dank je elise,
12 december zou voor mij ook heel goed uitkomen, ga het snel uitzoeken.
ik kreeg je bericht op mijn oude email adres, die ik bij toeval ging bekijken, heel vreemd dat die daar in zat
ja is zeker een schappelijk bedrag, maar wat kost dan de vliegreis.
gr. mieke
Mijn ticket kost ongeveer 1058 euro. Maar hoe langer je wacht hoe duurder het wordt. Dus als je het echt wil, zeg ik DOEN! Ik ben nu bezig met Spaans leren en alle andere voorbereidingen die erbij komen kijken. En ik kan niet wachten tot het zover is. Liever gister dan vandaag zit ik in het vliegtuig naar Peru! Maar goed, moet nog veel sparen
Dus de paar maandjes heb ik nog hard nodig om veel te werken. Maarrr het vooruitzicht is heerlijk en zo spannend!
Hoi Elise ik heb 80 Soles over…je mag ze hebben, trouwens jij vroeg van de week toch om Soles? Of ben ik nu gek? Haha
Hoi Mira,
Nee haha, je bent niet gek! Wat tof van je! Dank je wel.
Ehmm… waar woon je? Ik in Amsterdam. Hoe gaan we het regelen?
Groetjes Elise
Hoi Elise,
Haha, goed zo…dan geef ik ze graag aan jouw omdat je zulk goed werk gaat doen daar.
Ik geef je mijn email en dan kletsen we verder.
pals.2008@hotmail.com
Jeeeuj! haha. Thnx
Hoi elise,
Ik ga zelf in maart naar Trujillo vlakbij Huanchaco, ben erg benieuwd hoe je het daar nu hebt aangezien huanchaco volgens mijn organisatie een leuke surfstad is. En hoe bevalt het vrijwilligerswerk?
Ik kan je helaas niet helpen, ik ken Enkel Mancora en Tumbes, in het uiterste noorden van Peru! Warm en rustig, niet heel veel te doen maar ideaal voor surfers en strandvakanties.
Indien je graag Cusco en Machu Picchu wil bezoeken, het Titicacameer of the Colca Canyon en de Amazone, kan ik je wel helpen!
Ik heb namelijk samen met mijn Peruaanse partner een reisagentschap opgericht. Stuur gerust een mailtje als je interesse hebt of vragen!
Groetjes en alvast veel plezier gewenst!
Ik heb je een mailtje gestuurd ![]()