Peru motor opsturen!

hallo iedereen, mijn naam is peter uit belgie! na vroeger als backpacker de wereld te hebben rondgetrokken heb ik tijdens een reisje naar peru mijn vrouwtje daar tegengekomen. nu gaan we elke winter enkele weken naar cusco en heb ik hier in belgie een enduro motor die ik graag naar ginder zou willen sturen! nu is mijn vraag of er hier iemand is die tips heeft hoe ik dat best aanpak om op te sturen! ik heb ondertussen al een adres van een firma die vanuit antwerpen de motor in een kist met de boot naar lima zend! het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik het daar in lima moet aanpakken. kan ik daar na het ontvangen van de motor direkt rijden of moet de motor eerst naar de douane of iets dergelijks! in ieder geval nice to meet you all en als iemand iets weet of zelf enkele vragen heeft van in en rond cusco , stel me gerust maar een vraag!!! groeten peter

Hallo Peter,

Heb je de lokale douane autoriteiten al geraadpleegd? Ik kan me voorstellen dat je dat daar kunt informeren en anders de vervoerder van je motor, hij zal je toch ook wel tips of iets dergelijks kunnen geven??
Misschien in Belgie of Nederland eens een groot verhuisbedrijf vragen, je doet net of je via hun je motor wilt laten vervoeren en vraagt eerst alles wat je wilt weten en een offerte voor het vervoer en bedankt ze dan vriendelijk. Zij moeten dat wel weten…

Ik kan me voorstellen dat je je motor moet importeren en misschien ook op een Peruaans kenteken moet stellen met verzekering ed.

In elk geval succes!
Groet,
Sandra

thanks, ik ben er nog niet helemaal uit of ik de motor daar op belgisch of op peruaans kenteken ga gebruiken! als ik hem deze winter op peruaans kenteken wil zetten ga ik serieus veel tijd verliezen om in lima al het papierwerk te doen!! dat is ook een beetje het probleem , ik heb maar een maand vakantie! groeten peter

Hallo Peter, welkom op Wereldwijzer!

Heb je het al rondgevraagd op het Peru Forum? Wellicht dat iemand je vraag kan beantwoorden uit eigen ervaring.

Groetjes, Leontien

Hoi Peter! Gaaf plan. Welk bedrijf heeft jouw motor verscheept? En wat heeft je dat gekost? Moest je nog belasting betalen aan de grens? Groetjes Wouter