Motor opsturen naar Peru

hallo iedereen, mijn naam is peter uit belgie! na vroeger als backpacker de wereld te hebben rondgetrokken heb ik tijdens een reisje naar peru mijn vrouwtje daar tegengekomen. nu gaan we elke winter enkele weken naar cusco en heb ik hier in belgie een enduro motor die ik graag naar ginder zou willen sturen! nu is mijn vraag of er hier iemand is die tips heeft hoe ik dat best aanpak om op te sturen! ik heb ondertussen al een adres van een firma die vanuit antwerpen de motor in een kist met de boot naar lima zend! het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik het daar in lima moet aanpakken. kan ik daar na het ontvangen van de motor direkt rijden of moet de motor eerst naar de douane of iets dergelijks! in ieder geval nice to meet you all en als iemand iets weet of zelf enkele vragen heeft van in en rond cusco , stel me gerust maar een vraag!!! groeten peter

De motor moet ingeklaard worden. Zo’n zes jaar geleden was ik er zijdelings bij betrokken toen twee Canadezen hun motoren per vliegtuig naar Lima hadden gestuurd, om tijdelijk in te voeren. We zijn er toen twee volle dagen mee bezig geweest. Er moest toen ook nog een document uit Canada gefaxed worden. Zorg er in ieder voor dat je aan de Belgische kant de papieren zo goed mogelijk in orde hebt.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

ok thanx, als het op 2 dagen lukt om de motor in te klaren , daar wil ik direkt voor tekenen!! ik ben aan het twijfelen om hem in te voeren en op peruaans kenteken te zetten of daar met belgisch kenteken rond te rijden!!maar op be kenteken heeft hij maar een beperkte tijd toelating in peru denk ik. thanx voor de reaktie!!peter

Hallo, wij hebben ook het plan om onze eigen motor naar Zuid-Amerika te verschepen om daar een half jaar rond te reizen. Op internet lezen we vaak dat mensen dit doen, maar uiteindelijk staat er vaak weinig concrete info. We hebben Ecu-lines inmiddels gemaild (bedankt voor de tip!). Heeft iemand van jullie een idee over hoeveel het kost vanaf Nederland of Belgie?
Groetjes, Annemieke en David

Hoi Hendrik…weet ge toevallig ook…of moto’s leeftijdsgebonden zijn…max 5j oud gelijk bij auto’s ???
merciekes

Nee, dat weet ik helaas niet.