Ik kan maar nie kiezen tussen de Inca Trail of kamperen in Amazone ?:tssk:
Zou willen boeken met een reisorganisatie in kleine groep (8 pers), bv koningaap, djoser ofzo en vind geen enkel programma waarbij je de Inca trail kan combineren met een 4 daagse kampeertocht in Amazone. Weet er iemand als er een reisorganisatie die deze 2 combineert, en zo niet, wat kies ik dan ?:wereld:
Hallo,
Wij zijn ook vollop aan het plannen voor onze reis, we gaan de Inca trail en ook kamperen in de Amazone heel waarschijnlijk doen met TerraMundo.
We wachten nog op wat meer uitleg over de Amazone trip, ze hebben een heel aantal excursies die je kan combineren.
Veel plezier! An
Bedankt An,
'k ga effe opzoeken als ik iets vind over TerraMundo:dag:
Je kan toch de Incatrail doen…en als je terug bent in Cusco…neem je de bus naar Puerto Maldonado…en boek je daar zo een kampeertocht…!daar in Puerto zijn ook heel veel van die reisbureautjes die dat organiseren !
Waarom ga je niet gewoon zelfstandig? Peru stikt van de lokale tourbedrijfjes waar je elk onderdeel los kunt boeken, bijvoorbeeld een jungle tour, de Inca Trail (die moet je wel maanden van tevoren reserveren), een tripje naar de eilanden in het Titicacameer met overnachting bij een lokale familie, een tour door de Colca Canyon, etc. Je hoeft dat niet van tevoren te boeken, er is altijd wel plek, behalve bij de Inca Trail. Je komt dan ook telkens in groepjes terecht. En je kunt ook zelf met openbaar vervoer naar leuke markten, mooie ruïnes enzovoorts.
Dan kun je het gewoon helemaal naar eigen smaak invullen en het is nog goedkoper ook.
Ik heb als vrouw alleen door Peru gereisd en dat ging prima. Natuurlijk wel de nodige voorzorgsmaatregelen nemen en geen stomme dingen doen, maar dat geldt ook als je met Djoser ofzo gaat. Je kunt makkelijk zelfstandig door Peru reizen. Er zijn volop goedkope bussen, goedkope hotels, en zoals gezegd toerbedrijfjes.
Ter inspiratie kun je kijken op mijn website bij Peru 1998 en Peru 2006.
¡Buen viaje!
Cécile
Hallo,
Wij zijn in November 2007 in Peru geweest, wij hadden de inca-trail vanuit Nederland geregeld via Outsight. Prima geregeld. Daarnaast hebben wij in Cusco ter plaatse een jungle-tour geboekt, dat was echt een geweldige ervaring. Wij verbleven aan het Sandoval lake (Sandoval Lodge). Met het vliegtuig zijn we naar Puerto Maldonado gevlogen. Dit alles geboekt bij InkaNatura Travel, die hebben een kantoortje in een zijstraatje van de Plaza de Armas (Plateros). Buiten de incatrail en de vlucht van Cusca naar Lima hebben we alles in Peru geregeld, prima te doen.
Succes met de voorbereidingen!
Groetjes, Lenny
Je moet wel heel erg veel mazzel hebben met weinig personen in een groep als je een van de reizen boekt bij bovenstaande organisaties, meestal hebben ze tussen de 16 en 20 personen in hun groep en geen 8!
Wil je echt de incatrail in combinatie met het Amazone gebied dan is zelfstandig reizen een goede keus.
Frank
Waar je de jungle bezoekt maakt niet veel uit. Het is tussen de bomen overal hetzelfde. In het hart van de Amazone in Brazilie is het minder mooi dan aan de rand in Bolivia of Peru.
is het eigenlijk aan te raden om te voet volledig peru door te trekken. ik zou peru willen doortrekken in een jaar ofzo maar volledig te voet en ook alleen. Dus volledig alles zelf plannen.
doen of niet?
Volgens mij kun je ook na een georganiseerde rondreis vervolgens niet met de groep mee terug naar Lima reizen, maar dan in Cusco blijven om het stukje alleen te doen wat niet in de groepsplanning paste. Dan voel je je misschien wat vertrouwder als je eerst met een groep hebt gereisd en heb je de meeste dingen al gezien. Aan het eind blijf je dan gewoon iets langer om bijvoorbeeld de jungletocht nog te doen en ga je op eigen gelegenheid terug naar huis.
Tom, ik zou zelf niet graag te voet door Peru trekken, voornamelijk omdat de afstanden tussen plekken waar iets is heel erg groot zijn. Je bent dan dagen onderweg zonder iets tegen te komen en het lijkt me lastig ivm drink- en eetvoorraad. Maar als je daar goed op voorbereid bent, en je houdt ervan om veel alleen te zijn, dan is het misschien wel te doen. Mij zou het niet trekken, maar het wordt vast een erg interessante onderneming.
Beste Tom,
Ik moet orange bijtreden…er zijn stukken bij…pffff…met de moto is het al erg lang en VERVELEND…woestijn…zand en nog es zand en goed warm !Niet simpel denk ik hoor…maar tis wel een uitdaging !Mogelijk kan je bepaalde stukken combineren met de bus ofzo he…tis maar dat je s’nachts niet moet kamperen in de woestijn he.
het alleen zijn vindt ik niet zo erg. het gaat me op de eerste plaats om de uitdaging. waarschijnlijk zal ik wel stukken doen met een bus maar de hele afstand wil ik doen op zelfstandige basis. wat me altijd wat zorgen baard is de veiligheid. het zal wel nog een tijdje duren vooraleer ik zou vertrekken, ik wil me er goed op voorbereiden, zowel men kennis van Peru en alles wat ik wil bezoeken als fysiek.
als je alleen reist en er gebeurt iets kan je in de problemen komen, daarom dat ik graag zou weten is het veilig, zoniet op wat moet je zeker letten.
Hola!
Ook ik ben lang aan het zoeken geweest naar een organisatie waar we zelf onze reis kunnen samenstellen en we gaan waarschijnlijk kiezen voor Terra Mundo. Bij hen is het het eenvoudigst om zelf je reis samen te stellen. Wanneer je nog steeds niet kunt kiezen, zou ik voor de Inca Trail gaan. In heel zuid Amerika worden jungle tours aangeboden, de Inca Trail is echt uniek voor Peru.
Succes met je keuze.
Suerte! Marco