Peru: hotels Pisco, Arequipa, Puno en Cusco

Hallo iedereen,

Kan er iemand mij een paar goede, goedkope hotels aanraden in Pisco, Arequipa, Puno en Cusco?

Ik heb reeds veel forum afgeschuimd maar heb nooit echt antwoorden op deze vragen gevonden.

Groetjes,

Julie

Kijk eens op http://www.ninoshotel.com/
Verder moet je met de lonely planet toch een heel eind kunnen komen.

Dank je wel.

Ik heb een rough guide aangeschaft omdat de recentste versie van de lonely planet van een tijd terug dateert. Ik heb echter opgemerkt dat niet alle hotels erin staan.

Groetjes,

Julie

dan had je misschien toch de LP moeten kopen :wink:

Sjaak
http://sjaak.aroundtheglboe.nl
www.wereldrondreis.eu

Kijk gewoon in de LP of de RG in welke buurt de meeste hotels zitten en check er dan een paar of die voldoen aan je comfort en budget. Persoonlijk vind ik vaak de hotels die niet in de gidsen staan het leukst.

Hey,

Het probleem is dat we met zes op reis gaan in het hoogseizoen. Het is dan denk ik al wat moeilijker om ter plaatse te zoeken achter een hotel of ben ik mis?

Groetjes,

Julie

in de lp en rg staan ook wel eens sites.
anderw worldhostel.com

Sjaak

www.wereldrondreis.eu

Wij waren nooit met meer dan 4 personen en dat gaf geen problemen in juli. Wellicht moet je iets langer zoeken. Ik weet niet hoe jullie gaan reizen maar als je met het openbaar vervoer gaat en je komt aan op het busstation dan kun je ook een taxi nemen en aan de chauffeur vragen of hij iets weet.

Hostal Frankenstein in Cuzco vind ik een aanrader. Heb heel wat verschillende hotelletjes in de loop der jaren gehad in Cuzco, maar voel me t meest thuis in deze (ondanks de naam die me eerst niet erg aantrok…). 2 Cuadras van de plaza af ook maar.
Dat Niños hotel vond ik trouwens maar een kouwe bedoeling (waarschijnlijk omdat er enkel nederlandse gasten waren…), veel minder centraal en nog een heel stuk duurder ook.
Wat de andere plaatsen betreft kan ik geen echte aanrader geven. Die ik ken zijn ok, maar ook weer niet super.

Er zijn hier zoveel hotels dat ik me niet voor kan stellen dat ze ooit volzitten! Ook is het misschien juist beter om ter plekke te beslissen met een paar opties in het achterhoofd, want als je er echt bent voel je beter aan of de plek en stijl je aanpast.
Als je door kunt geven hoeveel sterren je ongeveer zoekt dan kan ik wel een beetje voor je rondsurfen.

Ik woon nu in Cusco, en heb ook 3 maanden in Arequipa gewoond, dus vraag maar weg!

Groetjes,

Elise

Spijtig voor jou hou ik de adressen niet bij vd plekken waar ik slaap. Ik hecht geen waarde aan luxe, wél aan een lage prijs. En als het dan een beetje proper is, ben ik al tevreden.
Zo sliep ik in Cuzco voor zo’n 2€ en ik was wel verbaasd dat ik in deze toeristische plaats aan deze prijs iets vond. Ok, het was frisjes, maar daarvoor had ik een dons slaapzak en thermisch ondergoed.
Ook elders in het land vind je zéér goedkope logie’s als je je maar niet te zeer fixeert op reisgidsen zoals de lonely planet e.d.

PS: ik was er ook in het hoog seizoen.

Hoi,

even een kort berichtje met een aanrader voor Arequipa: 2 vrienden van mij zijn is het hostal Sol de Oro geweest en vonden het geweldig, hele vriendelijk behandeling, goede prijs, en 2 cuadras van de/het Plaza de Armas.
Details:
Hostal Sol de Oro
Calle Cruz Verde 307
Reservaties, telefoon: 0051 54 285254, email [EMAIL=“eliburbujita@hotmail.com”]eliburbujita@hotmail.com

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes uit Cuzco,

Elise

Woorden en fotoos: http://www.elisemundo.co.nr