Peru,-- we zoeken goede verblijfadresjes,hostals e.d.voor Lima ,zuid Peru, Amzonestreek,okt/nov 2010
groetjes swa en manny
Peru,-- we zoeken goede verblijfadresjes,hostals e.d.voor Lima ,zuid Peru, Amzonestreek,okt/nov 2010
groetjes swa en manny
Hallo Swa en Manny,
Ik heb jullie topic naar het Peruforum verplaatst, volgens mij past het daar beter (en krijgen jullie waarschijnlijk meer response).
Sowieso kun je hier, volgens mij, heel veel info vinden over verblijfsplekken (zoals hostels).
Hebben jullie zelf al wat ingelezen over het land? Reisgids gehaald, beetje rondgekeken op internet? (Niet dat ik jullie persoonlijk wil beschuldigen, maar ik zie een trend van bezoekers die zich niet inlezen en hier alles voorgekauwd willen hebben. ;))
Hopelijk vinden jullie dat waar jullie naar zoeken. (Ik kan jullie niet helpen, ik weet vrijwel niets van Peru.)
Succes en fijne reis!
Jurjen
Kijk eens naar http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/ Casa Ana voor budget reizigers in centraal Lima.
Een goed hostel/hotel in Cusco is Hostal Amaru, mooi aangekleed, gezellige sfeer, vriendelijke medewerkers en schoon.
Als je wat langer wilt blijven, is een apartement of een gastgezin ook erg leuk! Mijn Bestemming Peru kan je dit aanbieden, voor een vriendelijk prijsje!
Neem eens een kijkje op www.mijnbestemmingperu.nl of stuur een email naar info@mijnbestemmingperu.nl
Groetjes,
Marit de Haas
Mijn Bestemming Peru
In Lima kan ik The Lex Luthor House in Miraflores van harte aanbevelen. Is gevestigd in het huis van de grootouders van de huidige eigenaar. Heel klein, huiselijke sfeer, niet duur, bijzonder vriendelijk, in Calle Porta dichtbij Parque del Amor. Citroengele gevel en oranje interieurs, net zoals vroeger, en oma’s ijskasten uit de jaren 50 kunnen de gasten nog gebruiken. Ze hebben een website. In Cusco twee goede adressen, beide eveneens in huizen die al generaties in de familie zijn en aan de goede (minder toeristische kant) van de Plaza Mayor liggen: Hostal Qorichaska (twee eeuwen oud, en ontbijt op de mooie patio) en La casa de mi Abuelo (heerlijk eclectisch ingerichte kamers en een bijzonder vriendelijke eigenares, de kleindochter van de eerste eigenaar). Ze liggen allebei in Calle Nueva Alta, La Casa helemaal aan het eind waar je geen toeristen meer tegenkomt. Ze zijn niet duur. Beide hebben een website. Ik heb mij in deze drie hotels thuis gevoeld.
bedankt voor je info
groetjes
swa en manny
Hotel Niños in Cusco wordt gerund door de Nederlandse Jolanda van den Berg en is comfortabel en mooi gedecoreerd. (En heeft de lekkerste hete douches van heel Peru! :-)) De opbrengsten gaan rechtstreeks naar hun eigen lang lopende projecten voor ondervoede Peruaanse kinderen (nu al meer dan 10 jaar lang). Ze hebben ook altijd kinderkleding nodig dus als je wat mee kan nemen wordt dat dankbaar in ontvangst genomen.
In Lima is Hotel España altijd leuk, en anders pal daarnaast Hostal San Francisco. Beide om de hoek van de San Francisco kathedraal midden in het historische centrum (wat ik een veel leukere, bruisendere buurt vind dan het duffe, noord-Amerikaans aandoende Miraflores… maar als je toch liever aan de kust wilt verblijven, kies dan liever het wat kunstzinnigere en levendigere Barranco… let wel op dat daar nog meer kans is op de mist die vaak het hele jaar door over Lima hangt). In het historisch centrum heb je het mooie Plaza Mayor en nog meer pleinen met koloniale architectuur, het hoofdpostkantoor dat echt een bezoek waard is vanwege het prachtige interieur, veel restaurantjes, China Town, parken, winkelstraten, bioscopen, etc.
Peru-foto’s ter inspiratie vind je op mijn website (1998 en 2006).
Veel plezier,
Cécile