Goed hotel/hostel in Lima?

Hoi allen!

Ik moet een overstap maken in Lima >>> en wil daar dus een nachtje verblijven. Welk hotel/hostel is daar aan te raden wat een beetje praktisch is gelegen?

Na zo’n lange reis vind ik de prijs iets minder belangrijk, een goed bed, eigen douche, goede sfeer juist wel! Aangezien ik s’avonds pas aan kom (19.15 time arrival) zou het wel fijn zijn om ter plekke nog wat te kunnen eten.

Alvast bedankt voor de reacties!

Hasta luego :dag:
Esther

Kijk eens naar www.hostellima.nl

**Inka Frog Bed & Breakfast **
http://www.inkafrog.com/

Staat al enkele jaren in de Top3 van TripAdvisor.com - en niet voor niks: Centraal gelegen, goede wijk in Miraflores en een uitmuntende service voor een degelijke prijs!

CuscoPeru.NL

Als je wat van het historisch centrum wilt zien, dan is Hotel España leuk. Genoeg eettentjes in de buurt. Het is wel wat verder van het vliegveld, maar dus wel een leuke wijk met veel mooie oude koloniale gebouwen, kathedralen en pleinen. Op de foto’s op de site zie je wat een mooi hotel met dakterras het is.

Zelf vind ik Miraflores een beetje dooie wijk, heel recht en Amerikaans. Barranco is dan leuker en hipper (dichtbij Miraflores). Beide wijken liggen aan de kust, met meer kans op koude (zee)mist dan het historisch centrum.

Bedankt voor de reacties! :dag:

Voor de heenreis zoek ik een plek waar ik gemakkelijk de volgende ochtend (zeer vroeg) op kan stappen naar Cusco. Zijn deze vluchten trouwens ook vooraf te boeken? Ik heb begrepen dat ik om 5 uur al bij 't loket moet staan om een vroege vlucht te pakken :-s

@ Cecelia: bedankt voor de tip! Voor de terugreis is dit wel leuk, apart hotel :slight_smile:

Ik heb dit hotel ook als tip gekregen en geboekt… vlakbij het airport Hotel Las Fresas Airport, Lima – Bijgewerkte prijzen 2022

:dag:

Deze vluchten zijn zeker wel vooraf te boeken via internet.
www.lan.com en www.taca.com zijn erg duur voor buitenlanders.
www.starperu.com en www.peruvianairlines.pe zijn redelijk in prijs.
Op verzoek koopt Casa Ana ook wel vliegbiljetten in Lima voor gasten, na overeenkomstige betaling op Nederlandse bankrekening.

Bedankt, ik zal 's kijken op de websites!

Heb 2 koffers mee met kinderkleding (en mijn eigen rugzak als handbaggage) dat ook mee naar Cusco moet. Voor KLM geen probleem, enig idee of ze bij zo’n nationale vlucht daar moeilijk over zouden kunnen doen?

Ik begreep dat vluchten na een bepaalde tijd (Lima - Cusco) bijna standaard gecanceled worden… ? Is een vlucht van 10 uur nog wel een goede reistijd, zonder problemen van mist etc.?

:dag: alvast dank voor de hulp!

1. Dat vluchten Lima - Cusco na 10 uur in de ochtend bijna standaard geannuleerd zouden worden is niet onze ervaring. Onze logica is eerder dat als een maatschappij op één dag meerdere vluchten Lima - Cusco heeft, een vroegere vlucht het voordeel heeft dat mocht onverhoopt je vlucht geannuleerd worden, je altijd nog naar een latere vlucht kan worden omgeboekt.
  2. De nationale maatschappijen hanteren ook bagage limieten en tarieven, die op hun websites na te lezen zijn (wel ingewikkeld, vind ik). Als je bij KLM binnen de regels valt mag je aannemen dat het bij de locale maatschappij ook wel zal lukken. Bedenk wel dat LAN en TACA zoveel duurder zijn dan Star Peru en Peruvian Airlines dat je met de laatste twee nog steeds goedkoper uit zult zijn als die wel excess bagage zullen rekenen en LAN en TACA niet.
  3. Het invoeren van tweedehands kleding is in Peru verboden. Daar hoef je niet van wakker te liggen. De kans is groot dat je groen licht krijgt en niet geïnspecteerd wordt. Voor het geval dat er echt in je bagage gekeken zal worden zou het nuttig kunnen zijn dat je zo inpakt dat de tweedehands kleding wat minder opvalt. Dus de tweedehands kleding niet duidelijk apart, zoals je kennelijk van plan bent. Zelf heb ik in de loop der jaren ook veel tweedehands kleding meegenomen en nooit problemen gehad. Door mijn voorkomen denken ze in Peru al gauw dat ik priester ben, en het helpt dat dat bij het passeren van paspoort- en douanecontrole tijdelijk geaccentueerd wordt door een kruisje om mijn nek. Tenslotte kan je een mooi verhaal klaar hebben waaruit blijkt dat die kleding niet voor de handel bestemd is.
    http://www.hostellima.nl/

Ha ha, nu ben ik wel heel benieuwd hoe jij er dan uitziet!

…laat Hostal España voor één keer links liggen. Maar dan wel in de periode dat ik gewoonlijk in Lima ben. Half oktober tot begin maart.
http://www.hostellima.nl/

Hoy Eszy,

Het hotel ligt inderdaad zeer dicht bij het vliegveld en als je laat aankomt de eerste dag en de volgende dag al weer vroeg weg moet dan is het wellicht een te overwegen optie maar dan wil ik je wel aanraden om een veilige taxi te nemen op het vliegveld en de volgende dag een veilige taxi te laten regelen om te worden opgehaald bij het hotel. Aangezien het zo dicht bij is zullen de kosten wel meevallen (15 -20 soles zou toch wel max. moeten zijn). Absoluut niet met je bagage voor het hotel gaan staan om een taxi aan te houden de volgende morgen!

Verder zou ik absoluut het hotel NIET verlaten en als jullie wat willen eten,…dan gewoon laten bezorgen. Zonder overdrijven: de wijk waar het hotel ligt is zeer gevaarlijk en onveilig en zeker voor buitenlanders. Ik woon 6 jaar in Peru en zou daar van mijn leven lang niet gaan rondlopen en zeker niet ´s avonds en ik ben zo ondertussen wel wat gewend hier hoor….! Zelfs voor Peruanen is dit een “gevaarlijk wijk”.
Persoonlijk zou ik voor een ander hotel kiezen in een betere wijk (betere opties zijn reeds genoemd hier, Hotel Espana, Casa Ana, Inka Frog, etc). Ik zou mijn vakantie niet in zulk een wijk willen beginnen maar goed, iedereen heeft hier andere ideeën over.

Wat betreft de vluchten: De vluchten tussen 01:00 en 07:00 a.m. - zowel nationale als internationale vluchten - worden inderdaad standaard omgezet naar andere vertrek – aankomsttijden van 3 oktober 2011 tot 31 januari 2012. Dit omdat ze aan de landingsbaan aan het werken zijn. Een vlucht van 10:00 moet verder geen probleem zijn!

CuscoPeru.NL

@ HendrikHerman: dan vind ik 10 uur een mooie tijd om te vliegen :slight_smile: Bedankt voor de info over de kleding, want dan kan ik hier rekening mee houden… Zijn dus 2 stuks tas/koffer vol met kinderkleding, neem het risico wel en hoop dat ze er niet moeilijk over doen! KLM is wel uitzonderlijk, je mag 2 koffers meenemen (geloof 23 kg)… kom ik aardig in de buurt, dus zal of iets bij moeten betalen of is daar mss een locker te huur voor 1? Ik kom er anders wel achter daar :slight_smile:

Zo te lezen kan ik nog veel tips gebruiken, zal terug naar Lima ook eerst aan Casa Ana denken :dag:

@ Cuscoperu: ik heb over de buurt weinig meegekregen, maar was iig niet van plan nog ergens heen te gaan na de reis. Wel een pickup geregeld bij het hotel voor S 25. Twijfel nu wel wat of ik er goed aan doe daar te verblijven, gezien ik niet om 5 uur paraat hoef te staan op het airport kan ik ook wel iets verder een plek zoeken. Even een reactie afwachten over mijn vraag over of er iets te eten geregeld kan worden s’avonds… kom nl. 19.15 aan op het airport!

Bedankt voor jullie reacties! :cheer:

Ik ben meerdere malen in het donker in de wijk van Las Fresas geweest en het is inderdaad een wijk om met versnelde pas door te lopen, met bij voorkeur niets bij je. Mij is overigens niets overkomen, maar ja, een priester overvallen is natuurlijk wel de kortste weg naar de hel. Anderzijds hebben we gasten gehad die eerder in Las Fresas geweest waren en zij waren bepaald wél tevreden over Las Fresas zelf. Ze waren niet buiten geweest. Heen en terug van en naar de luchthaven met een door Las Fresas geregelde taxi. Dus niet iets om wakker van te liggen omdat je belangstelling duidelijk meer uitgaat naar een vliegtuig naar Cusco dan naar beautiful Callao (luchthaven en Las Fresas bevinden zich niet in Lima). Die gasten spraken het vermoeden uit dat ze bij Las Fresas zulke lage overnachtingsprijzen kunnen rekenen doordat ze het compenseren met hoge ophaalprijzen (voor de zeer geringe afstand van de luchthaven) en mogelijk ook een relatief hoge terugbrengprijs. De ophaalprijs van S/.25, die jij noemt, bevestigt dat. Ze zullen met je naar de straat lopen en daar een taxi nemen en met die S/.25 verdienen ze er goed op. Geen probleem want het moet tenslotte uit de lengte of de breedte komen. Je kunt moeilijk verwachten dat ze verlies gaan lijden. Geen zorg, het komt wel goed. Goed, dan weet je zo´n beetje hoe we werken.
Je opmerking over lockers begrijp ik niet zo goed. Maar er is een bagage bewaarvoorziening op de luchthaven bij “llegadas nacionales” (nationale aankomsten) aan de andere kant van het gebouw (dat is niet ver want het gebouw is zo groot niet). Overigens daar in de buurt moet je eventueel ook de kosten van te veel bagage betalen. Je komt natuurlijk aan op “llegadas internacionales”. Die opslagmogelijkheid is vrij duur.