Advies gevraagd o.a. met betrekking overnachting Lima

Beste mensen,

Zojuist heb ik een ticket geboekt vanuit Noord Amerika naar Zuid Amerika in september.

Ik wil graag ongeveer 3 weken Spaans gaan doen in Cuzco om vervolgens de rest van dit mooie land te gaan bewonderen en te eindigen in Argentinië.

Mijn vlucht vanuit Amerika naar Cuzco gaat via Lima. Ik heb daar een dag en wil graag weten wat een goed hotel is om te boeken.

Daarnaast zijn andere tips altijd welkom.

Mvg

Als je je Spaanse les in Cusco nog niet geboekt hebt: Proyecto Peru. Goed en goedkoop, een combinatie die je niet vaak ziet.

GrDonny

Hartelijk dank. Ik zat zelf te denken aan
Amauta spanish school. Zijn er enige verschillen ?

Er zijn verschillende overeenkomsten zoals de centrale ligging in het centrum van Cusco, goede gekwalificeerde leraren, gratis extra activiteiten, studenten vanuit allerlei landen, mogelijkheden voor appartement of gastfamilie en tours. Verschil: Amauta is een grote school en Proyecto Peru is middelgroot. Proyecto Peru heeft een relaxte, gezellige sfeer waar iedereen elkaar kent en is een stuk goedkoper… Dat eerste is mijn (niet geheel objectieve) mening en dat tweede kun je eenvoudig opzoeken :slight_smile:

GrDonny

In Lima vind ik het historisch centrum de leukste wijk. Hotel España is een prima hotel: goedkoop, centraal gelegen vlakbij veel restaurantjes en een mooie kathedraal (San Francisco kathedraal) en drie blokken van het mooie Plaza Mayor.

Ook een leuke wijk is Barranco, maar daar ken ik geen hotels. Miraflores doet noord-Amerikaans aan en is erg toeristisch.

Lima is wel een grote stinkende stad maar als je daar doorheen kijkt, zijn er veel mooie en leuke dingen te zien, bv. de eerder genoemde San Francisco kathedraal, Plaza Mayor, het hoofdpostkantoor is prachtig, San Pedro kerk is vol gouden praal, de centrale markt is wel een happening (let wel goed op je spullen), China Town is leuk ('s avonds minder veilig)…

Verdere tips: voor Cusco de eerste dagen niet teveel plannen, je zult moeten wennen aan de hoogte.

Suerte,
Cecilia

Voor wat Lima betreft, kijk eens naar http://www.hostellima.nl/

Wat betreft Lima raad ik je Inkafrog Bed & Breakfast aan.

http://www.inkafrog.com

Ze hebben een hele lange tijd in hun klasse (“Hostals”) op nummer één gestaan in Lima en staan tot op heden nog steeds in de top drie op Tripadvisor in een vergelijking tussen 128 hostals in Lima.

Wij als lokale reisorganisatie in Lima sturen vrijwel al onze klanten naar Inkafrog en we krijgen alleen maar uiterst positieve feedback. Ze zijn centraal gelegen in Miraflores (op 5 minuutjes lopen van het centrale park in Miraflores), het is een modern en schoon B&B met een uitmuntende service en voor wat ze bieden in acht nemende de locatie een absolute aanrader…en dat zeg ik niet alleen omdat wij met ze samenwerken :wink:

Hostals in het centrum van Lima raad ik je af. Het centrum is in mijn persoonlijke opinie niet zo heel fraai en mocht je ´s avonds ook nog onbezorgd wat willen rondlopen, een koffie willen drinken in een leuk café of de uitmuntende Peruaanse keuken willen proberen in een goed restaurant zonder de hele tijd achterom te kijken of ze je willen beroven dan zit je veiliger en beter in Miraflores.

Mocht je Inkafrog Bed & Breakfast wensen te boeken dan kan dat via ons met korting!

Veel Plezier in Lima en Peru

CuscoPeru.NL
http://www.cuscoperu.nl

Miraflores-fans zeggen altijd dat het centrum gevaarlijker is dan Miraflores, en fans van het historisch centrum vinden dat juist van Miraflores. :slight_smile: Ik heb juist veel mensen ontmoet die daar beroofd waren.

Kortom qua veiligheid maakt het niet zo uit waar je verblijft, wees gewoon streetsmart en doe geen domme dingen.
En de keuze qua wijk hangt af van je smaak. Miraflores is modern, met van die rechte blokken zoals in de VS. Daar aan de kust kan de gebruikelijke mist van Lima sneller en dikker hangen. Dat laatste geldt ook voor de wijk Barranco, maar die is behalve modern, wel wat losser, hipper, arty en met veel bars.
Het historisch centrum is zoals veel koloniale steden vol mooie architectuur en kerken, pleinen, restaurantjes etc.

Het meeste is eigenlijk al gezegd, maar wat ik aanraad is om niet in hotels te verblijven, maar in hostels! Hostels hebben zoveel meerwaarde ten opzichte van hotels in mijn ogen. Het betekend niet dat je meteen in een 6 persoon kamer hoeft te slapen, maar vaak hebben ze ook private rooms. Het voordeel van een hostel is dat je andere reizigers ontmoet, veel meer in contact komt met de locals en zo veel meer leert/meemaakt dan in hotels! Kijk bijvoorbeeld eens op hostelworld.com of hostelbookers… ik heb in Lima geslapen bij onderstaande link en deze is mij goed bevallen. De manager “Chino” is geboren in Miraflores en weet je alles te vertellen, hoeveel je moet betalen voor de taxi en waar je naartoe moet. Ook gaat hij graag met je mee zonder kosten (ik heb toen wel uit respect de taxi en dergelijk betaald):
http://www.cirquehostel.com/

Verder zit ik momenteel in Cusco en volg spaanse les bij Maximo Nivel. Deze is mij ooit aangeraden en ik heb er geen spijt van. Ik heb verder niet al teveel research gedaan maar hij bevalt mij goed. Hij ligt redelijk centraal in Cusco, max 10 minuten lopen vanaf Plaza de Armen…

Verder raad ik je aan in Lima in ieder geval the Fountains te bekijken. Het is een park wat 3 jaar oud is, en veel indruk maakt. Ik ben bij de Bellagio Fountains geweest, maar die in Lima is een klasse apart inclusief 3d effecten. Wij hoefden vanuit lima maar 10 soles te betalen voor een enkele rit met de taxi, en 4 soles entree… Erg goedkoop dus en zeer indrukwekkend. Doe dan ook het fountainspelletje en ren naar het midden! Je ziet wel wat ik bedoel :wink: De eerste show is volgens mij vanaf 7pm omdat het wel donker moet zijn voor de effecten…

Veel succes en let op je tas…!

oja, je kan in het centrum van lima ook naar de cathedral of zoiets gaan, tis een kerk waar meer dan 15.000 man zijn begraven, onderin de kerk! Je kan een tour doen en ziet dan ook een deel van de massagraven! Best indrukwekkend. Wat me verder opviel was dat wel veel gerestaureerd is na de big earthquake… Maargoed, mocht dit je aanstaan, dan moet je even rondvragen hoe het ook alweer heette. Als je vraagt naar een kerk waar de mensen onderin zijn begraven weten ze het allemaal waarschijnlijk wel…

Dat is de San Francisco kathedraal. Pal om de hoek van Hotel España dat ik eerder noemde. (Wat overigens ook gemeenschappelijke caféruimte en dakterras enzo heeft waar je andere reizigers ontmoet.)
Het hoofdpostkantoor is ook zeker een bezoekje waard (prachtig hoog plafond, donker houten panelen, koloniaal pand), en de San Pedro jezuïtenkerk vol gouden praal en kitsch.

Om naar aanleiding van bovenstaande postings wat puntjes op de i te zetten het volgende:

1. Die mensen liggen daar niet echt begraven. Ze lagen ooit begraven op begraafplaatsen die in een grijs verleden bij uitbeidingen van Lima geruimd en opgeheven zijn. De tevoorschijn gekomen overgebleven beenderen zijn toen opgeslagen in de catacomben van het klooster San Francisco (waar inderdaad ook een kerk bij hoort). Het gaat dus niet om een (of de) Kathedraal van Lima. Die is overigens daar niet ver vandaan.
  2. De opmerking dat er veel gerestaureerd is na de “big earthquake” komt wat vreemd over. Er is al heel lang geen grote aardbeving in Lima geweest. Mocht de aardbeving van 2007 bedoeld zijn, het epicentrum daarvan lag in zee bij het stadje Chincha. Die is in Lima wel gevoeld maar heeft daar geen schade van betekenis veroorzaakt. Voor wat betreft de wél zwaar getroffen steden en gebieden (Chincha, Pisco, Ica) is de kritiek juist dat het herstel en de hulp zo langzaam op gang kwam en dat er nog steeds veel nood is.
  3. Tenslotte of Miraflores inderdaad veiliger is dan het historisch centrum van Lima. De mening van de (gezien haar postings) onafhankelijk, individueel en enigszins avontuurlijk reizende Cecilia74 (nee), staat tegenover de mening (ja) van een op ondersteuning en verzorging van minder zelfstandige reizigers gericht reisbureau. Twee geheel verschillende invalshoeken. Natuurlijk moet men op zijn hoede zijn in Lima (in welke stad niet?). Als iemand die anderhalf jaar in Miraflores heeft gewoond en in vele delen van Lima heeft rondgezworven, zet ik mijn vraagtekens bij een eventuele suggestie van een grotere veiligheid in Miraflores. Wees ook daar goed op je hoede en gebruik je gezonde verstand. Gelukkig overkomt de meeste reizigers in Peru niets van betekenis en als er wat gebeurt is er vaak onoplettendheid, vermoeidheid, aangeschoten zijn, enz. in het spel. Ook in Miraflores.
    http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

Hallo,
Bekijk onze website eens. www.olimpiatoursperu.nl
Goedkoop overnachten en diverse goedkope korte Tours in Peru.

Weet iemand nog een leuk hostel/hotel in het oude centrum met privekamers en een keuken die je kan gebruiken?

Kijk eens naar Casa Ana: http://www.hostellima.nl/