Hostel Lima

hai allemaal,

in augustus ga ik voor een half jaar naar zuid amerika.
we beginnen met onze reis in lima en daar willen we eigenlijk alvast een hostel boeken. dan weten we dat we opgehaald worden van het vliegveld
en kunnen we de eerste dagen rustig acclimatiseren!
wie weet er een leuk, goedkoop, schoon en mooi hostel in lima.
en hoeveel nachten adviseren jullie te blijven?
groeten

In Lima valt er weinig te acclimatiseren hoor. Zeeniveau en redelijk stabiel weer met constante temperatuur. Als ik jou was zou ik linea recta naar Huaraz gaan. Heerlijke stad waar je prachtige trekkings kan doen.

prima, dan hoeven we daar niet lang te blijven.
even bijkomen van de reis en acclimatiseren wat
taal betreft.
ga huaraz zeker even googlen. bedankt

De omgeving van Huaraz is idd heel mooi (de stad zelf niet). Maar hangt een beetje van je route af he. Als je Zuid Peru op je programma hebt staan, is het logischer om snel door te vliegen naar Cusco.

in Lima kun je goed stappen.
Ik ben daar in twee hostels gebleven: Loki en Point. Beide feesthostels maar ik vind Point stukken beter qua feesten.

Er zijn ook mensen die voor de cultuur en schoonheid van de landen naar Zuid-Amerika gaan.

Feesten kan je ook op Ibiza of Lloret de Mar…

3e poging nadat mijn typsels telkens verdwijnen…

Lima is heel mooi. Klik HIER voor veel goede tips (o.a. van mij :)).
Ik vind het historische centrum het mooist en levendigst. Ook Barranco is wel een leuke wijk, maar ligt een heel eind verderop aan de zee, waar nog meer kans is op die koude mist die vaak over Lima heen hangt. Miraflores vind ik maar een saaie, noord-Amerikaans aandoende wijk.
In het historische centrum heb je Hotel España wat erg tof en mooi is, zie de foto’s op hun site. Ik weet niet of ze airport pick-up service hebben maar je kunt gerust een taxi gebruiken (van binnen de hekken bij het vliegveld).
Hotel España ligt vlak om de hoek van de mooie San Francisco kathedraal met daarachter een leuk klein parkje met een stuk oude stadsmuur, en 3 blokjes van het centrale Plaza Mayor. Overal om het hotel heen zitten lekkere restaurantjes.

Zie ook meer foto’s van Lima (en andere plekken in Peru) op mijn website onder Photos > Peru 1998 + Peru 2006.

Als je met acclimatiseren bedoelt: wennen aan het land, de taal, de mensen en gewoontes, dan kan dat wel bijvoorbeeld in Lima, al is het ook wel een drukke stad. Ik zou aanraden er twee à drie nachten te blijven en dan wel door te reizen.

Suerte,
Cécile