Hallo,
Ik ga in de zomer van 2008 naar peru voor 4 weken. Op internet kwam ik het Hostel tegen ‘‘Safe In Lima’’ wat gerund wordt door Belgen.
Heeft er iemand van jullie ervaring met het Hostel Safe In Lima?
Groetjes,
Merijn
Heej Merijn,
Ik ken dat hostal niet, maar wel een andere die gerund wordt door Nederlanders: Mami Panchita. Moet je maar eens op google kijken… zij regelen een pick up service voor 15 dollar en daarnaast heb je een 1 persoonkamer met eigen badkamer voor 20 dollar. Ik ben erg tevreden over dit hostal en als je op doorreis bent richting Cusco ofzo dan is het een perfect plek om te overnachten!
Groetjes,
Monique
Een andere mogelijkheid is Casa Ana, http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/ bij het historisch centrum van Lima. Eenpersoonskamer US$10, tweepersoonskamer US$18, inclusief ontbijt, ophalen van luchthaven US$12.
Mami Panchita is inderdaad erg goed, maar ik heb ook goede verhalen gehoord over Safe in Lima hoor!
Kom je toevallig in het noorden ook, kijk dan even op http://www.celendinperu.com
Goede reis!
Susan
Ben er in oktober 2006 geweest. Is een prima hostel en een goede start in Peru. De wijk waar het hostel ligt is wel een van de betere van Lima. De eigenaar is een Belg en die kan ook nog de nodige zaken organiseren voor je. Hebben via hem ook een trekking in de colca canyon gedaan met locale gids. Erg leuk, geen condors helaas:s
Hoi,
Na een tijdje rondreizen met een vriendin heb ik eindelijk ook wat hostals aan te raden!
Ik ken het betreffende hostal niet, maar ons verblijf in Hostal Kusillu´s op Ave Larco in hartje Miraflores was heel gezellig. Hier wat info via hostelworld: http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/KusillusBackpackersHostel-Lima-16855
Schoon, nieuw, aardige mensen (alhoewel ze niet allemaal goed Engels spraken, mocht dat een belemmering zijn), en we waren helemaal weg van de ping-pong tafel en chill out tent op het dak!
Veel plezier in Peru!
Elise
Mami Panchita is inderdaad een goede plek, vlakbij het strand en het John Lennon standbeeld. Het ontbijt is simpel, maar de bedden zijn comfortabel. Vooral als je een beetje Spaans beheerst, kan het harstikke gezellig zijn daar.
hallo,
save in lima wij zijn er in oktober 2007 geweest,
ligt in baranco wijk,juist naast miraflores wijk,
leuk als kontakt,kent vele goede gidsen voor colca en variante op
inca trail, hebben beide gedaan met groepje van 6 vrienden,
hebben er 1 nacht geslapen opgehaald aan luchthaven met deftig
vervoer,zou er niet langer dan 1 nacht verblijven dit is persoonlijk,
leuk cafe-winkeltje gevonden dichtbij waar je rum en cola koopt
om dan in het aanpalende cafe te drinken zonder meerprijs,
wil je meer weten over peru dat kan wij hebben 1 zoon die met afs
een jaar in chimbote is geweest,nu is er momenteel een andere zoon
vrijwilligers werk aan het doen in trochillo
Bedankt allemaal voor jullie reacties!!!
Kan ik zeker mee verder.
groeten,
Merijn
Vind Casa Ana echt aan te raden. Rustig,veilig,schoon,supervriendelijk, hulpvaardig en nog eens erg centraal gelegen. Je kunt zo naar t oude centrum wandelen en toch ligt t in een rustige buurt.
Eén van de weinige hotels waar je je meteen thuis voelt vind ik.
Ik ken zowel Safe in Lima, als Mami Panchita en sinds kort ook Casa Ana. En ik vind ze alledrie prima! Ik denk dat je keuze voornamelijk af zou moeten hangen van de voorkeur voor locatie, of je persoonlijke voorkeur qua sfeer misschien. Maar je kunt overal prima terecht. Vriendelijk, hulpvaardig, Nederlands gesproken, veilig…
Goede reis!
Ik ken safe in Lima ook erg goed. Ben er een aantal keren geweest. Jeanpaul, de belg in kwestie, kent Peru zeer goed. De wijk Baranco is leuk, hostal is niet duur kortom: aanrader!