Ben je nog op zoek naar een betrouwbare, vriendelijke, centraal gelegen (niet in toeristisch Miraflores, maar veel beter in het ‘oude’ Lima) plek om te slapen, dan raad ik je/jullie casa Ana aan. Ik heb er zelf meerdere malen overnacht en was zo tevreden dat ik dus iedere keer dat ik in Lima was er weer naartoe ging. Het is van een Peruaanse familie die buiten de kamers die ze verhuren zeer goed werk voor hun armere mede-Peruanen verrichten. De overnachting is goedkoop (7 dollar voor 1-persoonskamer) en is inclusief ongelooflijk lekker ontbijt. Het is er schoon, rustig en op loopafstand van het centrum. Ik heb zelf langere perioden in Peru gewoond en gewerkt en wil bij uitzondering om wellicht hen en jullie blij te maken wel reclame maken. Het is gewoon een aanrader! Ze kunnen je indien gewenst ophalen en wegbrengen van/naar het vliegveld en daarnaast kun je ze van alles vragen, ze zijn erg flexibel.
Voor info en reserveringen kun je naar [EMAIL=“roomlima@hotmail.com”]roomlima@hotmail.com mailen. Dit kan gewoon in het Nederlands, aangezien Hein die het mede runt, Nederlands is.
Thnx voor deze super tip! Ik wil heel graag eens terug naar Peru. Nog geen idee wanneer het kan, maar ben al heel blij met deze tip. Dat herinnert me er weer aan dat ik daar naartoe moet. Het klinkt super!
Casa Ana is inderdaad een aanrader, Hein of Ana en haar familie kunnen je de duistere kant van Lima laten zien of erover vertellen en daarnaast een erg gastvrij verblijf bieden in hun huis. Prima uitgangspunt om de stad te verkennen!
Als we het nou toch hebben over slaapplaatsen, binnenkort heb ik een appartement in Lima die ik ga verhuren (zal ong. $25 per dag zijn en 80m2). Stukken goedkoper dan een hotel en voorzien van alle gemakken die wij ook kennen en ligt in een veilige en mooie omgeving. Ik heb daar ook connecties met agentschappen en taxi’s dus mocht iemand dat ook geregeld willen hebben dan kan dat uiteraard !
Ik heb nog geen details maar binnenkort begin ik met een wegpagina met alle info hierover. Mocht iemand nog geinteresseerd zijn dan mag je een berichtje sturen