Ik ga in november voor 7 maanden naar Peru. Ik wil beginnen met een maand een cursus, waarschijnlijk via Talenschool San Marco (heeft iemand hier ervaring mee?)
Ook wil ik graag betrouwbare en niet te dure busbedrijven en evt. vliegbedrijfjes in Peru weten. Zijn er mensen die mij hier iets over kunnen vertellen?
En wie kan mij zeggen of een tuberculose-inenting en mantoux-test noodzakelijk is. Zijn er mensen die naar Zuid-Amerika zijn geweest voor min. 7 maanden en deze preventie niet hebben gehad?
Ook nog even over vliegtickets en visum > weet iemand een goedkopere vliegmaatschappij dan Iberia. (Ik kan met Iberia voor ongeveer 890 euro heen en terug naar Lima)
En hoe zit het met je visum, want je krijgt standaard een toeristenvisum van 3 maanden, maar kan je die verlengen tot langer (bv bij het consulaat in Lima, of ook op andere plaatsen)?
Elke reactie is welkom (ook over tips voor sociaal vrijwilligerswerk in Cusco en Iquitos)
Alvast bedankt! Groetjes, Marijke
hoi marijke,
ik vertrek ook in nov voor 5mnd naar peru en heb via www.spaansincusco.nl een taalcursus geboekt in cusco. tevens heb ik via hun adressen gekregen voor vrijwilligersprojecten. misschien heb je hier iets aan.
succes, lousa
waarom zou je geen tbc inenting nemen? Hij is gratis en je hebt daar gewoon een grotere kans om het op te lopen. In zekere zin heb je denk ik ook wel een verantwoordelijkheid voor mensen die je na terugkomst weer zou kunnen besmetten in Nederland.
Lufthansa is ook een goedkope vliegmaatschappij (weet niet of goedkoper is, zal niet veel schelen). Bij Kilroy reisbureau kunnen ze de goedkoopste vluchten voor je uitzoeken.
Voor dat visum moet je de peruaanse ambassade in nederland bellen, maar in b.v. Chili is je toeristenvisum nog eens drie maanden geldig als je even de grens overfaat en een stempel haalt. (info ambassades: www.minbuza.nl)
groeten
Wat n vragen :). Ik vertrek over 2 weken zelf naar Peru om spaans te leren en vrijwilligerswerk te doen in Cuzco. Dit heb ik geregeld via de organisatie Travel Active. Aan te raden, maar kost wel wat. Ik kan je verder nog niet vertellen hoe ik het ervaren heb, maar heb dr iig zin in.
Even over de TBC prik. Ik heb me hiervoor wel laten inenten, want men raadt t aan als je voor n periode van 3 maanden of meer naar zuid amerika gaat en je veel in contact bent met de plaatselijke bevolking. Lijkt me wel als je vrijwilligerswerk wilt gaan doen.
O ja, als laatste: ik vlieg zelf met Iberia en in mijn geval was dit de goedkoopste. Bij het reisbureau kunnen ze je meer vertellen, maar vaak blijft Iberia toch een van de goedkoopste hoor.
bedankt voor de reacties en tips! Ik ga die tbcprik wel halen.
Travel Active was voor mij een van de eerste organisaties waar ik van hoorde. Na wat mensen daarover gevraagd te hebben, vond ik het toch iets te duur en te commercieel.
Op dit moment ben ik nog op zoek naar een project in Iquitos, of daar in de buurt. Wie weet een project, liefst in de sociale hoek (kinderen, gehandicapten, ouderen) Voor ongeveer 2 maanden.
Josine: jij gaat met Iberia. Dat ben ik ook van plan (goedkoopst). Maar je moet overstappen in Barcelona of Madrid. Hoe doe jij dat met je overstap? Want ik moet namelijk een hele nacht overbruggen.
Ik kom juist terug van Peru…
heb cursus gevolgd en vrijwillgerswerk gedaan met don quijote in Cuzco, vanuit nederland met activity internaional geregeld. Kan je alleen meer gelijk geven marijke. Het is idd te duur en te commercieel. Beter zelf naar daar gaan en iets zoeken.
Dat de rest daar maar rekening mee houdt. Alle leerlingen daar waren teleurgesteld. Iedreen voelde zich een nummer en de school werkt zeer inflexibel(‘nee dat gaat niet, want zo zijn de regels’). Leraars worden er onderbetaald en de vrijwilligersprojecten worden financieel niet gesteund. Waar gaat al het geld dan naar toe??? Niemand die het weet, maar men vermoedt naar de broekzakken van de nederlandse bazin…
Probeer eens in Arequipa les te volgen, Arequipa is niet toeristisch en een leuk uitgangspunt om rustig op je gemak te acclimatiseren. Mijn naam is Saskia, ik coordineer samen met een Peruaanse eigenaar en enthousiaste Peruaanse leraren een nieuw Spaans taleninstituut in het centrum van Arequipa, het gebouw is groot en heeft een lekkere tuin waar je privé les krijgt, het is niet al te duur en voor meer info kun je kijken op www.macrosur.com, voor een pakket zijn activiteiten inbegrepen. De Colca Canyon is erg leuk om te bezoeken, voor trekking, horseriding, rafting, mountainbiken etc. Avontuurlijk genoeg. Of je kunt kijken op www.nbreizen.nl. Ik en mijn man zijn tevens een reisbureau in Arequipa: we zijn tevens een contactadres voor degenen die het leuk vinden om Engelse les te geven ( voorkeur leraren Engels) op taleninstituten in het centrum, de ervaring is enorm, het salaris wat minder, maar het enthousiasme van de studenten is ongekend ( heb het zelf ook gedaan) Hopelijk bienvenida in Arequipa!!
Hoi Marijke,
Ik ga in December naar Peru en naar een talenschool in Cuzco.
De Machu Picchu school en heb via hen een gastgezin gezocht. Mijn vliegticket heb ik geregeld via Delta Airlines die zijn ook vrij goedkoop.
Ik ga niet via een organisatie omdat ik het zonde vind van mijn geld. Het regelen van een vliegticket, school en gastgezin kan ook prima via internet.
Hoi allemaal!
Weet dat dit eigenlijk hier niet thuishoort, maar toch: Ik ben nu in Bolivia, ga over een week of 2 reizen door Chili, Peru en Brazilie. Ik kom door Arequipa, Puno en Cusco, en nu lees ik dat jullie daar allemaal zitten! Heeft een van jullie een tip voor een goedkoop en schoon hostal in deze steden, en heeft iemand ook zin om iets af te spreken, altijd leuk om mensen te ontmoeten!!
Mijn mailadres: elisasnel@hotmail.com
Groetjes, Elisa!
P.S. Ik ben 24!