Hallo!!
ik heb van die beginnersvraagjes haha… Kan iemand mij ervarings antwoorden geven 
ik wil juni tm half juli ( 6 wkn) reizen in Bolivia/ Peru en evt Ecuador… is dit te kort? Te lang? Prima?
klopt t dat dit ook n goede reistijd is? Ik dacht van wel…
weet iemand if dit veilig is vrouw alleen?
ik kom niet echt uit n globale reisroute waar ik de goedkoopste ticket aan kan hangen zeg maar… Misschien heeft iemand goede tips??
groetjes Sara
Hi azieazie
Lijkt erop dat je je naam moet veranderen in azieamerica
ik zeg: doen! Je moet een beetje oppassen maar vrouw alleen moet wel goed te doen zijn. Ik zou me er niet te druk om maken. Of 6 weken te doen is, ligt aan jouw reisstijl. Het zijn grote landen en reisdagen duren lang.
Wat wil je minimaal zien? Hoeveel tijd denk je daar te kunnen besteden? Vliegen naar Bolivia is duur maar Lima is betaalbaar en Quito ook volgens mij.
Ik zou eerst een lijstje maken met must-see per land.
Dan checken of er overlap is. Jungle in Peru kun je misschien overslaan als je al in Ecuador gaat etc.
Hoeveel tijd denk je kwijt te zijn per ‘thing to do’
Wat is je budget. Kun je tussendoor een vlucht pakken? Bijvoorbeeld van Lima naar Quito? Etc etc
Ik denk dat 6 weken een mooie tijd is maar als je terugrekent is 2 weken per land weer niet zo veel.
6 weken zou moeten kunnen, maar dan zou ik wel wat vluchten boeken. Sommige afstanden zijn te ver. De bus van Lima naar Cusco kost al 24 uur!
Ik vond Peru/Bolivia veilig aanvoelen, al was ik niet altijd overal alleen, dat scheelt wel natuurlijk.
Aangezien ik nu regelmatig aanbiedingen voorbij zie komen voor Lima zou ik vliegen naar Lima en dan dus verder vliegen met lokale maatschappijen. Ik ben gevlogen van Lima naar Puerto Maldonado met Star Peru, dit was prima. Ook in Bolivia kun je heel makkelijk ter plaatse voor weinig geld binnenlandse vluchten boeken.
Is het misschien een idee om Ecuador een andere keer te doen en Chili toe te voegen?
Ikzelf heb dit rondje gemaakt en dat was goed bevallen en zeker goed te doen in deze tijd!
Dan vlieg je naar Lima. Vandaar vliegtuig Puerto Maldonado (lake Sandoval) - Cusco - Lake titicaca bolivaanse kant - Isla del sol - La paz - Sucre - Potosi - Uyuni tour - San pedro de atacama - (eventueel een extra stop in Chili, maar dat heb ik geskipt) - Arequipa - Huacachina - Paratas - Lima
Ik heb deze route in 1 maand gedaan, maar ik reis wel redelijk snel. In sommige plaatsen had ik wel langer willen blijven zoals Puerto Maldonado en Potosi. Huacahina vond ik weer wat minder geslaagd, net als Lima (ik heb niet zoveel met Zuid Amerikaanse grote steden)
6 weken is dus ruim voldoende om ergens langer te blijven hangen of nog meer plaatsen te bezoeken.
Als je toch naar Ecuador wilt dan zou ik terug vliegen vanaf Uyuni (via La paz denk ik) daarna door naar Equador. Maar helaas ben ik daar nog niet geweest, dus daar geen tips over…
Op mijn website staat een uitgebreide reisverslag www.elizabeth-ontheroad.nl