Ik ben van plan om van januari t/m juni 2007 door Ecuador, Peru en Bolivia te gaan reizen. Heb er heel veel zin in; lekker mijn Spaans bijspijkeren, misschien wat vrijwilligerswerk doen, veel mooie dingen zien en leuke mensen ontmoeten…!
Dus ik vroeg me af of mensen nog tips voor me hebben; hotspots, leuk vrijwilligerswerk, fijne spaanse scholen enzo?? Ik wil pas daar gaan beslissen wat ik precies allemaal ga doen, maar het is wel fijn om alvast wat ideeen te hebben. Thanx alvast!
O ja, sommige mensen (eigenlijk mijn ouders ;)) schrikken een beetje als ik zeg dat ik alleen wil gaan, maar ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat ik absoluut niet de enige ben en daar genoeg mensen ga ontmoeten. Want hoe is de sfeer onder backpackers? En is het goed te doen als meisje alleen? Heb ik gelijk en kan het allemaal prima of zijn er mensen die het me echt afraden om alleen te gaan?
Je hoeft je over de backpackers in die regio absoluut geen zorgen te maken. Die zijn helemaal top. Met een beetje gezond verstand kan een meisje prima door deze landen reizen, het is gewoon een kwestie van opletten (net als in Amsterdam dus ;). Je kan altijd nog een reisgenootje oppikken in Quito ofzo, er zijn er altijd zat mensen die wel leuke reisgenoten kunnen gebruiken.
De landen die je gaat bezoeken hebben allemaal een hoop te bieden. Ecuador was mijn hoogtepunt, ik heb er uiteindelijk maanden langer gezeten dan ik in eerste instantie verwachtte.
Voor tips en enkele leuke alternatieve reisbestemmingen in Ecuador is er een gratis e-book te downloaden via www.ecuadorreizen.nl
En ik vond zuid Peru dan weer leuker dan Ecuador. Ieder zijn ding hé. Bolivië ben ik niet geweest.
Maar individueel rondreizen is goed te doen. Je pikt inderdaad makkelijk snel iemand op. Vaak nadat je samen bvb een trektocht, beklimming of rafting hebt gedaan omdat je elkaar onder zulke situaties beter leert inschatten.
Ik ben zelf een man en weet niet hoe vrouwen het single reizen in Z. Amerika ervaren, maar het blijft een feit dat Z. Am. minder veilig is dan bvb Azië. Zelf hebben ze me 2x willen overvallen/bestelen. Laat je hierdoor niet afschrikken, wees gewoon allert.
En wat betreft de hotspots … op 6 maanden heb je ze wel allemaal gezien.
Ik ga in juni 2007 naar Ecuador, ook alleen. Heb al wel wat vaker alleen rondgereisd en dat is me altijd goed bevallen. En ik spreek de taal al, dus dat scheelt denk ik ook wel. Overal ter wereld kom je gezellige backpackers tegen, en idd tijdens een trip ontmoet je misschien iemand waar je een tijdje verder mee kunt reizen. Mijn ouders vinden het ook minder, maar ja, tis en blijft een uitdaging die ik graag aan ga. Ik ga helaas niet zo lang ivm een vaste baan. Succes!!
Ik ben net weer terug uit Bolivia, Peru en Ecuador. Ik heb samen met iemand gereist, maar ging ook wel alleen op stap en moet zeggen dat ik me geen moment onveilig heb gevoelt. Wat hierboven ook al eerder is vermeld het is natuurlijk net hoe je jezelf opstelt.
Mijn hoogtepunt van de vakantie was het regenwoud in Peru, Manu. Echt heel mooi en veel geluk gehad met het zien van dieren. Daarnaast ook de plaatsen opgezocht waar zo min mogelijk toeristen komen en waar de mensen nog echt heel puur zijn. Ook het zandboarnden in Huacachina bij Ica is heel erg gaaf, en iets wat je eignelijk gewoon gedaan moet hebben. Mocht je meer willen weten over mijn reis, dan kun je altijd kijken op ergensinzuidamerika.waarbenjij.nu
Eén nadeel: 3 dagen later haalde ik nog zand uit m’n oren :frown:
Maar inderdaad wel tof om eens gedaan te hebben.
Vlakbij, in Pisco, is het de moeite las Islas Ballestas te bezoeken. Veel vogels en robben. Als je ook nog Isla de la Plata bezoekt in Ecuador, gecombineerd met een walvistocht, dan heb je voor weinig geld al heel wat moois gezien.
Iets om over na te denken als je de Galapagos te duur zou vinden. Niet vergelijkbaar natuurlijk, maar toch …
Enkele fototjes vh dierenleven dat je dan kan verwachten: