Ik ben voornemens om zelfstandig door ecuador te gaan reizen. Nu hoor ik daar verschillende verhalen over. De een raad het aan en de ander af. Nu ben ik benieuwd hoe andere dit ervaren hebben en hoe het is om als vrouw alleen dit te doen. Ik heb genoeg ervaring in het alleen reizen maar dan voornamelijk in Azie waar het erg makkelijk is. Ik zie de ervaringen en verhalen graag tegemoet. Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom.
Groet,
Nicole
Wie raad er af om naar Ecuador te gaan? Zijn die mensen daar zelf geweest?
Geef mij één reden waarom je niet zal/wil gaan?
Krijg je minimaal 4 redenen om wel te gaan!
Misschien is mijn reisverhaal van afgelopen jaar voldoende om je over te halen om gewoon alleen te gaan. Niks mis mee. Ecuador is een schitterend land en de mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam, ik heb me er prima vermaakt. Je komt er zoveel alleenreizenden tegen, je vind gauw genoeg iemand om een leuke trip mee te maken.
Hallo
Ook ik heb in 2005 3 weken alleen rongereisd. Het is een land waar je wel op moet letten, maar is zeker heel makkelijk breisbaar in je eentje. Ik zou zeggen gaan het is een super mooie ervaring!
groetjes
Linda
ik zit nu in Quito…al een tijdje
het land is prima te bereizen…ok als meisje alleen.
De infrastructuur is goed dus bussen zijn makkelijk te vinden enzo.
Het enige probleem met Ecuador, en met name de grote steden is de veiligheid van je spullen. Maar dat is voor zowel meisjes als jongens gelijk.
Berovingen hier zijn zelden met bedreiging van mes of wapen. Sterker nog…je merkt het zelden.
Beroving word als woord hier veel gebruikt maar eigenlijk is zakkenrollen het probleem.
Je hoeft je hier dus niet echt zorgen te maken om je persoonlijke veiligheid alleen wat slimmer omgaan met je spullen.
En er reizen echt heel veel mensen alleen. Misschien wil je wel eerst wat spaans leren. ( kijk eens bij www.ecole-idiomas.com)
want zonder spaans kom je niet echt ver. En op een school ontmoet je veel mensen die ook verder willen reizen