Hej
Ben een meisje van 19 jaar. En zou graag 3 a 4 weken gaan rondtrekken in Ecuador.
Ik heb al veel op dit forum gelezen over alleen reizen enzo…
Maar wou toch nog eens weten hoe het zit met ho(s)tels zijn die makelijk te vinden ,is het gevaarlijk om als jong meisje er alleen heen te gaan , is het makelijk rondreizen ( vervoer etc)
Ook ik kan geen woord spaans
Ik wil misschien ook overwegen om met zo en organisatie meetegaan.
kennen jullie leuke organisaties liefst ook met wat vrijheid!
Iemand van mijn leeftijd die ook wat ervaring heeft en mij wat tips kan geven?
Ben dan niet van jouw leeftijd, maar ik dacht reageer toch even. Hostels zijn er in overvloed, van goedkoop tot duur. Ik reis zga altijd alleen en kom allerlei mensen tegen, jong oud man vrouw alleen samenreizen leuk en niet leuk etc. Er zit altijd wel iemand tussen, of een groepje waar je het mee kunt vinden en verder mee optrekt.
Als je er zeker van bent dat je alleen wilt en kunt reizen dan gaat het je lukken. Twijfel je nog een beetje kun je bv. een reismaatje zoeken op het reisgenoten forum of idd met een groep mee gaan. De reisorganisatie kun je gewoon bellen om te vragen of er al meerderen van ongeveer jouw leeftijd zich hebben opgegeven.
Mocht je nog een vraag hebben, lees ik het wel. Succes met voorbereiden!
Hej
Wij hebben al wat ervaring in Ecuador; je kan er pefect alleen reizen; enkel de Oriente is wat “anders” omdat weinig mensen er doorheen trekken. De grote as Otavalo-Loja is perfect bereisbaar zoals wij dat doen: met de openbare bus: goed en goekoop(reken op 1$/uur reizen) Hotelletjes zijn best OK en naar ik kan lezen tussen jouw lintjes door ben je graag zelfstandig dus trek je zeker je plan.
Alleen: Spaans leren, toch maar…al was het maar de getallen, enkele drankjes, enkele voedingswaren en een busticket kopen, …
Succes
PS Wij vertrekken op 5 juli naar Guayaquil…
isabelle en guido uit Vlaanderen
Hoi.
welke periode ben je van plan om door ecuador te trekken?
Ik ben een jongen van 23, en ben van plan om deze zomer 3 weken rond te trekken.
Door mijn verlof op het werk hang ik wel af van een bepaalde datum (17 juli vertrekken en 7 augustus terugkeren)
Moest je nog twijfels hebben om alleen te vertrekken ofzo, ik reis ook alleen.
Misschien kunnen we een deel van de reis samen doen als het lukt, ter plaatse zien we wel hoe alles gaat
Ik ben vorig jaar 2 maanden alleen in Ecuador geweest, toen 21 jaar en jawel blond. Bereid je alvast voor op alle mannen die achter je aan lopen en aan je willen zitten… Op die vervelende mannen na die je na een tijdje helemaal de keel uithangen is het echt prima te doen, mensen zijn over het algemeen heel behulpzaam, maar ben alsjeblieft altijd op je hoede. Ik ben slechts 1 keer beroofd in 2 maanden tijd wat ik zelf best een goede score vond;) Er zijn heel veel toeristen in Ecuador en je ontmoet altijd wel weer mensen. De openbare bussen zijn prima te doen, de meeste zelfs met airco en inderdaad maar 1dollar per uur. Met een beetje gezond verstand, nuchterheid en zin in avontuur wordt het zeker een top reis. Niet te veel van te voren vast leggen je kunt alles ter plekke regelen en daarbij ben je dan lekker flexibel voor reisgenootjes die je onderweg tegenkomt.
Ik kan alleen maar zeggen heel veel plezier en geniet er van!
Als je nog vragen hebt kun je die altijd stellen.