Peru-Bolivia-Chili-Argentinie-Paraguay-Brazilie-Uruguay

Heyyyy!!!

Vanaf december tot en met februari hoop ik de volgende landen te bezoeken: Peru-Bolivia-Chili-Argentinie-Paraguay-Brazilie-Uruguay:vak02:

Ik vraag me af wie daar eerder is geweest en me dus tips kan geven? Tips op elk gebied zijn welkom!!

Welk vervoersmiddel is bijvoorbeeld handig? Zijn er goedkope luchtvaartmaatschappijen? Hoe zit het bij de grenzen van de landen? Wat moet je bijvoorbeeld echt wél en echt niet doen? Etc.

Alvast bedankt voor reactie!!!:slight_smile:

Poeh, zeven landen in 2 maanden, ik zou het houden bij twee of drie! Het zijn grote landen en veel ervan hebben slechte wegen (bijvoorbeeld Bolivia en Peru) of bergen of jungles waardoor de begaanbaarheid ook verminderd wordt en je lange reistijden hebt.
Dus dat is eigenlijk mijn eerste tip: beperk je keuze. Zo niet dan zul je de meeste tijd van die twee maanden doorbrengen in bussen. :frowning: (of érg veel geld kwijt zijn aan vliegtickets… binnenlandse vluchten zijn in veel landen nog wel betaalbaar, maar vluchten over grenzen heen zijn erg duur in Zuid-Amerika).

Je kunt bij het beperken van je keuze uitgaan van dingen zoals klimaat, taal, kosten (bv. Brazilië is véél duurder dan Bolivia), things-to-see…

Ik heb zelf 5 maanden gereisd door Chili, Bolivia en Peru, en een aantal jaren later 2 maanden door noordoost-Brazilië en Peru… en in beide gevallen maar het topje van de ijsberg kunnen zien / doen. Om maar even te illustreren hoe ‘optimistisch’ je plan voor 7 landen in 2 maanden is…

Welk vervoersmiddel? Ik zou je aanraden om een open-jaw ticket te boeken zodat je niet dezelfde weg terug hoeft.
Of als je toch een retourticket koopt, zorg dan dat je een rondje reist, wederom om te voorkomen dat je dezelfde weg terug moet reizen.

Ter plaatse zul je vooral per bus reizen, en misschien her en der per trein maar die zijn er veel minder, zijn vaak duurder en gaan minder vaak dan de bus. En zijn over het algemeen trager dan de bus. Kortom je moet het dan wel erg leuk vinden om per trein reizen. :slight_smile:

In Lonely Planet of andere reisgidsen kun je verder alle antwoorden vinden op je vragen. Dus lees daar eerst eens wat meer in. Dan kun je hier specifiekere vragen stellen.

Zie ook mijn lijst met reistips.

Groetjes,
Cécile