Perth naar Darwin

Goedendag,

Voor 2009 ben ik met een aantal vrienden een reis aan het plannen naar West Australie. We willen van van Perth naar Darwin of vice versa.
Heeft iemand daar ervaring mee? Kunnen jullie suggesties geven van te bezoeken plaatsen op de route? Is reizen over land van Perth naar Darwin goed in 3 weken te doen?

Het zal geen reis worden dwars door de wilde natuur gezien de beperkingen die leden van de groep hebben.

Ik ben benieuwd mij daar wat over kan vertellen.

Groeten,
Hans

De afstand is in die tijd af te leggen, de vraag is hoeveel tijd je nog buiten de auto doorbrengt… Het hele traject is overigens geasfalteerde 2-baansweg. Reis niet in het noorden in de natte tijd (dec-maart). Wellicht een id om noord-zuid te reizen: de zon in de rug.
Er is genoeg te zien en als ik aanneem dat de beperkingen de mobiliteit betreffen, dan zijn er diverse georganiseerde excursies te doen, waarbij je niet teveel hoeft te lopen. Denk aan een rondvaart in de Katharine-gorge of in Kakadu. Broome is de moeite waard, de Pinnacles, Exmouth (Ningaloo reef), Monkey Mia (dolfijnen kijken), het Batavia-museum in Geraldton, rondvlucht Bungle Bungle.
Wie volgt met ideeën?

Veel geweldige opties zijn al genoemd. Vergis je inderdaad niet in de afstanden. Wij hebben eerst een keer Darwin en omgeving gedaan (Kakadu echt aanrader!! ) en later Perth e.o. (waarmee ik honderden kilometers reizen bedoeld. We zijn niet noordelijker dan Monkey Mia geweest (ca 850 km van Perth af) en verder idd ook Hutt River Province (neem je paspoort mee voor een stempel van Prince Lennart!) Pinacles, Kalbarri Nationaal Park. En ten zuiden naar Albany, Denmark, Wave Rock, Margaret River.
Toen hadden we al veel gereisd in australie en waren dus al wat gewend aan lange afstanden, maar echt waar, West Australie slaat alles, zoooo uitgestrekt en zoooo ver weg van Alles…
Dus kies een kleiner gebied uit dan wat je nu van plan bent, anders krijg je de kans niet om te genieten. SUcces, groetje sSonja

Prince Lennart??? Wat is dat voor vogel?
Tell me more about him please!

Prince Leonard, niet Lennart haha. Directeur, grootaandeelhouder en Prince van Hutt River. Wij zijn door hem rondgeleid over zijn homestead. Inderdaad, stempel in het paspoort, een paar pennen, postzegels, bezoek aan de kapel en samen op de foto.
Goocle maar eens Hutt River.

Zie voor Links naar
Hutt River Province op een van mijn verzamelgidsen in beheer: http://oceanie.verzamelgids.nl/ en

http://western-australia.verzamelgids.nl/