permanent visum ook geldig na scheiding?

Hallo,

Een vriend van mij is ongeveer drie jaar geleden naar Brazilië geëmigreerd, en daar getrouwd met een Braziliaanse vrouw. Hij heeft drie jaar geleden een aanvraag gedaan voor een permanent visum, en dit heeft hij ook gekregen. Alleen gaan hij en zijn vrouw zeer waarschijnlijk scheiden, en nu vroeg hij zich af of hij wel in Brazilië mag blijven wonen. Hij heeft via-via namelijk gehoord dat hij dan het land uit gezet zou worden. Volgens mij is dat namelijk in Nederland ook zo, dat je als buitenlander een x aantal jaar getrouwd moet zijn, wil je in het land mogen blijven (nadat je gescheiden bent). Alleen weet ik dit niet zeker.

We zijn al informatie over deze vraag aan het zoeken, en bij toeval kwamen we deze pagina tegen, zodoende dat we deze vraag ook hier stellen.

Alvast bedankt,

Patrick

Geen idee, misschien via “ajuda das pequenas causas” kan je hierop een antwoord krijgen? In Brazilië heb je eveneens een ajuda de pequenas causas, normaal vind je dit in de lista telefônica (gouden gids) in Brazilië.
Of vraag dit na in de Prefeitura van de woonplaats (stadhuis). Of bij de Policia Civil.

Groeten,
Patrick

http://www.ajuda.nl/

Bedankt voor de reacties. Ik heb inlichtingen ingewonnen, en het zou mogelijk moeten zijn voor hem om daar te blijven.

Patrick kan je mij je mail adres gegeven, ik wil graag persoonlijk reageren op je vraag. Als het goed is vervalt na een scheiding het permanente visum…