In September gaan we naar Maleisie, we zijn al bezig met onze route alvast een beetje uit te stippelen zodat we tenminste weten wat we willen zien, aangezien we 3 weken hebben en ook borneo willen bezoeken.
Weet iemand of 5 nachten op Perhentian te lang is? Of ga je je dan dood vervelen?
Is de route van Camaron Highlands naar Perhentian trouwens makkelijk te doen met openbaarvervoer?
Ik weet niet precies naar welk eiland van de Perhentias je wilt, maar 5 nachten vind ik niet te veel, in ieder geval niet voor Kecil (Besar kan ik niet beoordelen, ben ik niet geweest). Aan de oostkant van Kecil is veel te doen, veel mensen en veel gezelligheid. Je kunt via een junglepad ook naar de westkant lopen en daar eens een kijkje nemen. Zo hebben wij ons vermaakt met op het strand liggen, snorkelen, 's avonds strandfeestjes en een dag een kano huren en naar andere strandjes kanoën.
Ik ben daar een week geweest (3 weken geleden) en ik vond het er heerlijk! Wij zijn eerst 3 nachten op kecil geweest. Meerdere restaurantjes, snorkelen en lekker chillen. Ik vond het er leuk maar voor mij te druk. Toen wij daar waren lag echt een heel groot schip met zand die ze met een sjofel heen en weer aan het vervoeren waren. Dat was op long beach. Daarna zijn we 4 dagen naar besar gegaan. Dat vond ik echt heerlijk, had voor mij meer het onbewoonde eiland idee. Het heeft de mooiste stranden van perhentian (vind ik). Daar kan je ook snorkeltrips doen en kanoën. Het is wel wat duurder dan kecil.
Ik ben ook op beide eilanden geweest en ik vond Kecil leuker omdat het net wat drukker was dus meer gezelligheid. Ik ben er zelf 2 weken geweest vond het er heerlijk lekker elke dag relaxen, boek lezen en vooral veel snorkelen en duiken.
Voordeel van van tevoren boeken is dat je zeker weet dat je hebt wat je graag wil en tegen welke prijs je ervoor wil betalen.
Nadeel van van tevoren boeken is dat je minder vrijheid hebt en je op die dag ook echt daar moet aankomen. Persoonlijk vind ik dat altijd vervelend omdat we ergens ook wel eens langer blijven, de boot ineens niet gaat etc. en ik dus niet altijd met zekerheid kan zeggen op welke dag ik op welke plek zal zijn.
Dit is dus een afweging die je zelf moet maken…
Wij waren er in juli, maar toen was het wel erg druk. Als je 's ochtends of 's middags aan komt, kun je prima accomodatie vinden. Wij kwamen echter met de laatste boot van die dag aan (rond een uur of 17.00) en hebben toen eerst - in de regen - alles af moeten lopen voordat we iets gevonden hadden, samen met twee andere stellen die ook nog iets moesten zoeken. Uiteindelijk vind je altijd wel wat, maar de eigenaren zijn ook slim en weten ook dat er op dat tijdstip weinig te vinden is, dus verzinnen ze de prijzen ter plekke. Wij hadden het enerlaatste hutje en een ander stel kwam na ons (toen wij hadden gezegd dat er bij ons nog een hutje vrij was), maar voor hun was hetzelfde hutje ineens een stuk duurder…
oke bedankt voor jullie reactie. ik ga in september en zal eind september richting de perhentians gaan. heb nog geen idee wanneer precies en vind het daarom lastig om al iets vast te leggen. hoe regel je de boot rit? kun je er dan voor kiezen om in de ochtend te gaan?
Als je naar het plaatsje gaat waar de boten vertrekken kun je daar ter plekke een ticket kopen. Je moet dan wel aangeven of je naar Besar of Kecil wil gaan. Teminste zo is hoe wij het gedaan hebben gewoon daar op de ochtend zelf geregeld.
Als je naar besar gaat wil ik je een tip geven…watercolours hee goedkope en mooie chalets,lekker en goedkoop eten en free wifi…als je rustig wil zwemmen kun je naar de achterkant bij coral view gaan,prachtig om te snorkelen.ik was er 2 weken geleden,heb het heerlijk gehad.ben nu op bali …echt wennen,