Ik heb op t internet gelezen dat dit een wonderschone tour is maar veel mensen schrijven over de vietnamezen dat ze niet aardig zijn en je geld afhandig willen maken op een vervelende manier…
Iemand ervaring mee??
Ciao
Ik heb op t internet gelezen dat dit een wonderschone tour is maar veel mensen schrijven over de vietnamezen dat ze niet aardig zijn en je geld afhandig willen maken op een vervelende manier…
Iemand ervaring mee??
Ciao
Hallo Sara,
Het klopt helemaal dat dit een zeer mooie tour is is. Ik heb deze gemaakt in november 2007.
Ik heb toen ook Hanoi en het noorden bezocht.
We hadden toen een privegids en prive auto die helemaal vanaf Saigon meeging naar Hanoi en omstreken.
Het tweede deel van je vraag bevestigd mij weer in het geloof dat de mensen in het noorden minder vriendelijker zijn dan in het zuiden ( zeg vanaf DMZ ).
Ik heb mijn gids regelmatig kwaad zien reageren tegen deze noordelingen wanneer het ging om entree en prijzen. We waren zo blij dat hij dat regelde ( met deze gids hebben we overigens nog steeds kontakt en bezoeken hem en zijn ouders nog 2 keer per jaar).
We hebben in Hanoi het volgende meegemaakt.
We hadden behoefte aan een biertje, was bleodheet, en gingen op een terrasje zitten.
Gewoon een Vietnamees met van die kleine stoeltjes, en bestelden 4 biertjes (tiger ).
Die werden gebracht en meteen werd er soep, noodels en vlees op de tafel gezet ( hadden we niet besteld ). Dit hadden we niet aangeraakt, en toen we de rekening vroegen stond dit er gewoon op. De gids bekeek de rekening en ontvlamde en er ontstond een discussie die eindigde toen ik hem ( de gids ) wegduwde en de 4 biertjes betaalde en naar de tourist politie zwaaide. Toen werden ze rustig.
Ik ben nadien nooit meer noordelijker geweest dan Hoi An.
Nu ik dit schrijf, misschien ook een goede tip voor taxiritjes in geheel Viet Nam.
M.u.v. Vinasun en Mahling.
Eerst weer even een anekdote.
We hadden een taxi genomen in Saigon, vanaf Ben Thang Market naar Continental hotel ivm met de vele aankopen. Deze rit koste VND35.000 en ik gaf VND 40.000. De chauffeur zei dat is niet goed en wees naar de meter en daar stond dus VND 35.000.0. Kijk goed 35 punt 000 punt 0.
Dit betekend 35.000 dong en wat dongcenten, maar ziet eruit als VND 400.000.
Ik voelde hem al aankomen en zei tegen mijn vrouw dat ze moest uitstappen en naar een portier van een hotel of de tourist police moest uitkijken en hulp vragen en ik ging in discussie met iemand die geen engels kende. Toen de tourist police naderbij kwam pakte hij de VND 40.000 en ging weg.
Wanneer je je dus opgelicht voelt met een taxi laat je dan voor een hotel afzetten of ergens waar je weet dat er veel tourist police is ( te herkennen aan hun groene pakjes ).
gr
Ton.
Ik heb ook een paar slechte ervaringen gehad met de noorderlingen. Het is dus zeker waar wat ze zeggen.
He!! Als ik ergens een pesthekel aan heb dan is t wel dat dit soort dingen je trip kunnen verpesten. Moet t nou allemaal zo drama, jammer hoor dat ze zo zijn.
Nu weet ik dus ook niet wat wijs is om te doen. Maar dat geld nu ook voor meerdere dingen in t noorden. T gaat me niet om eventueel dat beetje geld voor fooi maar dat ze me zo zouden behandelen. Daar word ik chagerijnig van van… Gatver
Zucht…
Ps: tourist police… Groene pakjes… Check!!
Of ik zeg gewoon, my husbund is a touristpolice i call him now!
Whaaahaaa
Of je roept gewoon: Suzanneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
En dan kom ik als een stier aangerend. Hou jij je rode sarong omhoog haha
Whaaa das n goed idee!! :cheer:
Lieve mensen,
laten we in ieder geval niet meteen generaliseren. Misschien zijn er wat negatieve ervaringen geweest met noordelijke Vietnamezen maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen even slecht is. Ikzelf ben twee weken in het noorden geweest en heb daar de tijd van mijn leven gehad zonder negatieve ervaringen. Parfum pagode: mooie tour, zeker doen!
Wees op je hoede maar wees niet wantrouwig. Als toerist ben je nou eenmaal wat eerder een doelwit, ik heb zelf vaak zat Duitsers 50 euro afgetroggeld om ze de weg te wijzen… geintje ![]()
Ach mike, je hebt natuurlijk helemaal gelijk!! Ik had ook gewoon ff een " he bah" momentje hahaa
Must see!! Ben er net geweest. Ik was de enige toerist. En vind het prachtig dat ik deze tocht die de vietnamezen naar de pagoda afgeleggen heb mogen meemaken! Zeker omdat ik de enige toeristen tussen honderden was! De natuur: stunning!!!
S: botte mensen en geld afhandig maken?? Echt niettt!!!