Per rolstoel naar N-Z

Om veel te kunnen zien en meemaken ben ik aangewezen op een (vouw)rolstoel of m’n vouwscootje…geen probleem normaal gesproken, maar heb geen flauw idee hoe dat op reis per vliegtuig is…ik loop wel korte stukken met m’n elleboogkruk gelukkig…m’n man reist met me mee naar onze dochter in Napier die daar sinds 2006 woont en werkt met echtgenoot en 2 katjes…
Wie heeft er tips en of ervaring?Zowel positief als negatief graag en waar ik vooral om moet denken…

Bel voor de zaken rondom het vliegtuig met de maatschappij: ik denk niet dat het problemen zou geven, hooguit dat je misschien wat bij moet betalen.

In NZ zelf zal je denk ik niet meer problemen tegenkomen als in een gewoon ontwikkeld land. Sommige natuurreservaten zijn niet geschikt voor rolstoelers, maar dat zul je overal hebben.

1 like

Vorige week hebben we de reis geboekt via D-reizen…prima service en alle wensen werden meegenomen…
Omdat het alleen de reis is, is het vooral belangrijk dat de afspraken op papier komen te staan en dat is dus gebeurd…
Het duurt nog even (in oktober pas en dan 5 weken JOEHOE!!!)maar voorpret is òòk pret!!!

Ik denk dat het inderdaad ook geen problemen met zich mee gaat brengen. Zelfs de openbare toileten hier zijn rolstoel vriendelijk en drempels kennen ze hier niet zo heel erg omdat we veel op een hoogte bouwen. Het is alleen wel zo dat we veel heuvels en bergen hier hebben.