halo allemaal,
Ik ben Bram, 25jaar uit Westerlo Belgie. Ik ben al een tijdje aan het broeden op het idee om door australie en nieuw-zeeland te trekken. Nu is er wel een groot probleem, ik ben rolstoelgebonden.
Mijn idee was om eventueel ginder een aangepaste mobilhome te huren of te kopen en dan zo verder te reizen. En is het mogelijk om de mobilhome van australie naar nieuw-zeeland te verschepen of is het gewoon beter om te verkopen en een andere te zoeken? Heeft er iemand al ervaring mee of kan je mij wat informatie doorspelen? Dat zou schitterend zijn.
Of indien iemand nog andere ideeen heeft, uit ervaring of uit de duim gezogen, altijd welkom. (ik heb bv al wat over die magic bus gelezen, maar is dat aangepast?)
Je kan mij contacteren via de site of via pinoo.mail@scarlet.be
Heb hier eens over na zitten denken en waarom zou het eigenlijk niet kunnen? Het zou nogal vreemd zijn als er in Nieuw Zeeland geen rolstoelers bestonden!!
Ik zou gewoon eens een mailtje sturen naar Magic Bus, Kiwi Experience en Stray (dit zijn de 3 grootste aanbieders voor rondreizen) en leg je vraag eens voor (wel in het engels he ). Welke je kiest hangt trouwens ook af van wat je zelf voor reis wilt, de een heeft meer het accent liggen op feesten, de andere op hiken en natuur.
Wat ik ondertussen heb begrepen, is dat er een vrij gote handel is in Campers en dergelijke in NZ, maar de vraag daarnaar is dan ook groot. Of er aangepaste tussen zitten, weet ik niet, maar je zou deze site eens een tijdje in de gaten kunnen houden: http://www.backpackerscarmarket.co.nz/auckland.html
Verschepen is denk ik erg duur…
Daarnaast weet ik dat er in Nederland organisaties bestaan die gehandicapten helpen met het organiseren van hun vakantie. Het kost je wat, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als een ander het al weet??
Succes in ieder geval en maak er wat moois van!!
B)