Rollend door Australie

halo allemaal,
Ik ben Bram, 25jaar uit Westerlo Belgie. Ik ben al een tijdje aan het broeden op het idee om door australie te trekken. Nu is er wel een groot probleem, ik ben rolstoelgebonden.

Mijn idee was om eventueel ginder een aangepaste mobilhome te huren of te kopen en dan zo verder te reizen. Heeft er iemand al ervaring mee of kan je mij wat informatie doorspelen? Dat zou schitterend zijn.

Of indien iemand nog andere ideeen heeft, uit ervaring of uit de duim gezogen, altijd welkom.

Je kan mij contacteren via de site of via pinoo.mail@scarlet.be

Dank bij voorbaat
Bram

Hoi Bram
gaaf dat je dit idee hebt en zeker doen, al is he tiets minder makkelijk voor je.
een aangepaste auto huren moet mogelijk zijn of probeer een reismaat (erouwbaar) te krijgen ( via site’s) die je willen rijden.
Iedereen neemt iedereen mee al is he tbij jou iets lastiger.
er zijn site’s in australie waar je plannen op laat weten en mensen reageren daar weer op (o.a needaride.com.au)
Australie is in de steden rolstoelvriendelijk en ook lookouts en bezienswaardigheden zijn vrijwel altijd rolstoel toegankelijk 9staat ook in reisgidsen (lonely planet ed ) vermeld per attractie.
het strand is lastiger al is ook hierin voorzien dat er rolstoelpaden zijn. (let op het is op zijn minst meestal heuvelachtig.)
Ik zou niet weten wat je tegen kan houden De kimberley’s ed zij nechter moeilijker toegankelijk ivm grindpaden en rotsachtig.
De oostkust is bijzonder goed te doen, campings zijn rolstoelvriendelijk en sommige hostels hebben ook faciliteiten (lang niet ieder !)

Het is dus nie thet makkelijkste land maar wie voor makkelijk gaat komt niet ver in het leven!
Ga ervoor en probeer bij verhuurbedrijven (alle grote zijn vertegenwoordigd, avis, hertz, budget, europcar, kea, noem maar op (google.com.au)
voor auto’s op maat.
misschien via belgische/nederlkandsche rolstoel verenigingen aan adressen komen!.
Bus diensten kunnen rolstoelvriendelijk zijn en taxi’s in elk dorp/stad hebben rolstoelvervoer (mischien iets duurder, maar ze dubbelen voor gewone taxi hier dus het zal niet veel zijn)
Ik hoop dat je er wat mee kan.
succes en als je vragen hebt laat maar horen,
www.globetrotter.waarbenjij.nu

groet
Remko

“dream your fantasies, live your dreams”