Hallo,
Ik kan alle geweldige tips naar Noorwegen, mogelijk Noordkaap en via Zweden of Finland eventueel retour gebruiken.
We hebben 4 weken de tijd hiervoor. Tijdstip in de zomer.
Avast bedankt.
Hoi,
Ik heb de reis in 2007 op de fiets gedaan samen met 2 anderen.
Kijk eens op onze websites, daar vindt je vast nuttige informatie.
Als je vragen hebt kun je me altijd mailen: [EMAIL=“wjf.vanbreda@gmail.com”]wjf.vanbreda@gmail.com
www.willemvanbreda.waarbenjij.nu en www.langeafstandfietsers.nl
mvg
Willem
Welk soort accommodatie ga je gebruiken? Tent, hostel, …
Zo’n reis staat ook op mijn verlanglijstje (met een tent icm met hutten dan).
Nou de 4 weken zitten er alweer op en we zijn weer terug van een prachtige reis door Noorwegen en Zweden.
Wij hebben op 2 keer na in de tent geslapen. 2 keer een hut gehuurd omdat het zo slecht weer was en we alles konden laten drogen.
Amai 4 weken met de motor, zeker een droom voor mij.
Welke route heb je gevolgd en wat sprong eruit voor jou als ik vragen mag?
Hallo,
Reisroute vanaf Belgie; Duitsland, Denemarken en met Fjordline voor 60 euro met ferry in 2,15 uur van Hirtshals naar Kristiansland naar Noorwegen. Via de westkust, Geirangerfjorden en andere fjorden, voorbij de poolcirkel, daarna was het tijdens onze vakantie 24-uur per dag licht, naar de Lofoten gereden. Op de Lofoten gewoon een rondtour maken, allemaal even mooi, vergeet niet naar het Vikingmuseum te gaan en neem er zeker een halve dag voor, wij hadden pech met het weer, en op de Vesteralen zijn we 3 dagen op camping Sinahula in Eidet verbleven, geweldig, kans dat je kleine walvissoorten ziet, wij zagen een kleine die achter de makreel aan het jagen was. Daarna zij we afgezakt naar Zweden waar het weer, lees minder regen, een stuk beter was en bij thuiskomst stond de teller op 9000 km. Een superervaring. Mocht je deze tour per motor gaan ondernemen dan raad ik je wel om verwarmde handschoenen of handvaten aan te schaffen. Deze reis was mede hierdoor zeer comfortabel.