Op de motor naar Noordkaap

beste lezers,

Ik ben en redelijk actieve motorrijder. Ik ben sinds een paar jaar met de vut. Een reisdoel wat op mijn verlanglijstje staat is om op de motor naar Noordkaap te rijden. Onderweg overnachten in lodges of bed/breakfest om het betaalbaar te houden. Als dit idee je aanspreekt neem eens contact op.:dag:

Dag,
ik heb net mijn dagen vastgelegd op het werk . Van 1 juni in maximaal 3 weken ( of sneller ) naar de Noordkaap per motor. Zoals het er naar uitziet via Zweden. Overnachten in een tentje heeft niet mijn voorkeur, wel bv de zgn hytter, hutten.
Ik weet nog niet precies welke route. Denk wel aan bv route via Buroscanbrit, route Hakon. Maar dit is dan wel 3 weken en bij 2 personen alsnog zo’n 815,- voor overnachtingen in hutten. Wel met overtocht Kiel-Goteborg en Oslo-Fredrikshaven inbegrepen.
Kortom, ik ben er nog niet over uit hoe of wat ik zal doen. Alleen rijden heeft voordelen, samen rijden echter ook.
Hoe dan ook , ik heb nog ruim 5 maanden om e.e.a te regelen.

Is een mooie route zo te zien.

Nu zal het met de motor stukje beter opschieten als met de auto maar in drie weken op en neer naar de Noordkaap is veel rijden. (Maar das met de motor vast ook de bedoeling…)

Ja veel rijden daar gaat het juist om, heerlijk de hele dag toeren.
Ook ik heb het plan om naar de noordkaap te gaan in Juni.
Mjn idee is om met de boot Kiel - Goteborg te gaan daar vandaan naar Stockholm en over naar Finland en dan richting de Noordkaap en via de Lofoten weer richting Oslo.
Dus zijn er meer die met dit idee rondlopen, laat maar weten.

Periode vanaf 1 juni gaat 'em niet worden omdat inmiddels 20 juni 2013 Griekenland staat gepland (niet op de koter trouwens) :slight_smile: dank voor het reageren.n

Voor een echt mooie en onvergetelijke overtocht zou je eigenlijk Kiel-Oslo moeten doen in plaats van Kiel-Gotenburg. De twee Colorline schepen op die route zijn fantastisch! Daarnaast is de aankomst door het Oslofjord erg mooi!

Hoi reiziger, in Scandinavie (Zweden, Noorwegen, Finland) mag je overal wild kamperen (dus gratis). Het zijn de ideale backpack landen voor een laag budget. Levens middelen (eten, supermarkten) zijn in Noorwegen duurder dan in NL, maar in Finland en Zweden zijn de prijzen gelijk. Mocht je meer willen weten je kan mij altijd een mailtje sturen. Met vriendelijke groetjes

Ook voor het wildkamperen gelden in Noorwegen tegenwoordig regels:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=134177

http://www.visitnorway.com/nl/Onderdak/Camping-and-caravanning-in-Norway/Kamperen-in-de-vrije-natuur-in-Noorwegen-/

Theiz,

[Niet nodig] Zie mijn schrijven en tip naar m’n blog. Hier staan alle regels over Scandinavië reeds beschreven en vermeld.

Zoals het er naar uitziet vertrek ik de 1e juni 2013 vanuit Kiel naar Goteborg. Dan E4 Stockholm/Uppsala omhoog via de E10 richting Muonio , Finland de E 8 ,en dan Noordkaap. Terug via de E6 door Noorwegen met mogelijk uitstap Lofoten en weer naar Nederland vanuit Oslo of Goteborg.

hoi
In 2010 samen met mijn vrouw beide op de motor naar de noordkaap geweest.Hebben voor de oversteek Puttgarden-Rodby en Helsingor-Helsingborg (combiticket) gekozen. Hierna de E4 naar Jonkoping en E45 dwars door Zweden totArvidsjaur en dan richting Rovaniemi Finland -Ivalo-Karasjok en dan naar de Noordkaap Als je de Lofoten meepakt dit hebben we ook gedaan zeer mooi dan moet je van Moskenes naar Bodo rekening houden met 3.5 uur varen maar dit is prachtig neem goede regenkleding en handschoenen mee want het kan in de zomer nog behoorlijk koud zijn. In 3wk goed te doen maar zeker niet korter. groetjes

Hoi,
heeft de reis al plaats gevonden, zo niet wellicht in midden 2014?
email me op [contact per pb. Mailadressen zijn ivm spambots niet toegestaan.]

Hallo,
reis is inderdaad al geweest in 2013 en zeker de moeite waard.
Ik wil wel weer die kant op, maar zal w.s dit jaar niet worden.

Is jouw reis al geweest? Hoe was het? Welke route heb je gereden?