Noordkaap Juni 2006

Hallootje,

Je kunt me nu ook tegen komen op het forum Zuid Amerika. Daar ga ik 15 september 2005 heen. De reis die ik daarna wil maken, is naar de Noordkaap. Ik ben eind juni jarig en laat daar dan Midzomernachtzon zijn, een fenomeen dat ik graag met eigen ogen wil bezichtigen. Het duurt allemaal nog even… toch heb ik al een aantal vraagjes…

… Heeft iemand ervaring met deze trip? Zo ja, ik hoor de verhalen graag!
… Wat zijn ongeveer de kosten als ik met de auto ga?
… Wat zijn ongeveer de kosten als ik met het openbaar vervoer ga?
… Hoeveel tijd moet ik ervoor uittrekken?
… Welke plekken raad je me aan? Is er nog een mooiere plek dan de Noordkaap? Tips en ideeën zijn welkom!

Dit is wat me nu kan bedenken. Lijkt me even genoeg voor het moment. Mocht ik nog verdere vragen hebben, dan hoor je dat vanzelf! Alvast bedankt, groetjes Vera

… Heeft iemand ervaring met deze trip? Zo ja, ik hoor de verhalen graag!

Ik ben in 1998 met mijn ouders naar de Noordkaap geweest. Met lange reis door Noorwegen, langs Noordkaap via Finland en Zweden weer terug.

… Wat zijn ongeveer de kosten als ik met de auto ga?
De kosten voor benzine zijn ongeveer hetzelfde als in NL en je rijdt niet heel hard dus ook wel zuinig. Er zijn wel weinig tankstations dus wel tanken als je kunt.

… Wat zijn ongeveer de kosten als ik met het openbaar vervoer ga?

Weet ik niet maar ik weet wel dat er goed een goede treinverbinding is tot ver in het noorden, Tromso geloof ik sowieso.

… Hoeveel tijd moet ik ervoor uittrekken?

Wij zijn in totaal 3 1/2 week op vakantie geweest en hebben dus stukken flink doorgereden (met caravan). Maar toch hebben we veel gezien en veel dingen kunnen doen. Ook de reis op zich is al geweldig dus je verveelt je niet. Ik denk dat je minimaal wel 2 tot 3 week moet uit trekken. Aantal kilometers is groot en je kunt niet overal hard rijden, en zo heb je genoeg tijd om onderweg te stoppen etc.

… Welke plekken raad je me aan? Is er nog een mooiere plek dan de Noordkaap? Tips en ideeën zijn welkom!

De Noordkaap zelf is op zich heel mooi en apart maar qua natuur heb je onderweg meer te zien. Gletsjers, fjorden, uitgestrekte vlaktes…
Maar ik denk dat het wel extra leuk is om naar zo’n doel te rijden en het is ook een heel special sfeertje daar, einde van bewoonde wereld. Mooi eilandje ook van Noordkaap zelf. Als je nog meer info wil kun je me mailen

Geen ervaring, maar het schijnt dat de tocht met de ‘Postboot’ van ergens in de buurt van Oslo naar de Noordkaap heel mooi is. De reis duurt lang, want je vaart veel fjorden binnen, maar dat is natuurlijk wel erg mooi. Veel plezier in het hoge noorden :slight_smile: