Noordkaap

Hallo reizigers

Ik heb me net geregistreerd omdat ik van plan ben wat meer te reizen in de toekomst.
Is er al eens iemand alleen én te voet naar de Noordkaap getrokken in de zomer?
Ik zou gedurende een maand ongeveer in Lapland willen rondtrekken. Liefst zonder auto dus, met een tentje …
Iemand tips?
Bedankt voor uw reacties.

Annick

Hoi Annick, welkom op Wereldwijzer! Neem eens een kijkje op ons Noorwegen forum, daar kun je vast wel het een en ander vinden over de Noordkaap.

Niet te alleen en te voet, wel met de auto. Vergeet knivskjelodden niet. Dat is toch wel de echte noordkaap. Mooie wandelroute( ca 20km als ik me niet vergis) vanaf de parkeerplaats ;). En ik denk dat als je wat zoekwerk doet je heel veel lang de kusten kan wandelen.

Via Wereldwijzer app

Bedankt voor uw reactie en voor de goede tips ! Niet TE alleen en te voet, goed geschreven, en ik heb het goed verstaan :wink: maar ik ben nogal volhardend (momenteel enkel nog in gedachten) om de gehele trip toch te voet te willen doen (in de zomer). Ken je mensen die het te voet hebben gedaan? Ik zou er een echte survivaltocht van willen maken.

Annick

Nee ik ken niemand die het te voet heeft gedaan. Maar moet niet moeilijk zijn, gewoon vlucht boeken (of je moet hier al beginnen met wandelen…) en dan gaan. Onderweg praten en vragen, soms liften en hopen dat je een lokale treft. Die weten meestal wel de mooie plekjes. Misschien dat er, al dan niet in het engels, een boekje is over wandelingen in Noorwegen. Ik weet wel dat er zo een boekje over Schotland is. Stap anders even bij de Bever binnen, die weten ook wel het een en ander over wandeltochten in Scandinavie. Veel blaarplezier in ieder geval, hoe lang wil je ongeveer gaan?

Ps er is wel iemand van de Noordkaap op de fiets naar Gibraltar gegaan. http://home.zonnet.nl/vankaaptotkaap/

Via Wereldwijzer app