rondreis Scandinavië + noordkaap: tips?

Hoi!

mijn vriend en ik zijn van plan om in juni ong. een maand door Scandinavië te reizen met een auto of camper. Evt. willen we ook naar de Noordkaap. Op dit moment zijn we ons nog geheel blanco aan het oriënteren.

Wie heeft dit ook gedaan en kan ons wat advies geven? Wat moeten we bijv. niet overslaan? mooie routes, bijzondere plekjes etc. Hebben mensen ervaringen met de wegen? en hoe zijn de (wild)kampeermogelijkheden? Enz. Alle tips zijn welkom!!

Sanne (en Job)

mmm vreemd nog geen enkele reactie,

Ik ga nml ook van de zomer naar Noorwegen en Zweden,
Ik heb het gevoel dat er in het noorden weinig/minder te doen, en in verhouding rij je dan erg veel km om naar de noordkaap te gaan…

ja dat idee heb ik ook wel een beetje… maar het lijkt me toch wel heel gaaf om het te zien en mee te maken dat het helemaal niet donker wordt. misschien gewoon maar hard doorknallen in de noordelijke deel… en veel boeken en flesjes wijn mee :wink:

heb jij al een idee waar je allemaal heen gaat?

Ik heb nu de nachtboot Kiel - Goteborg geboekt, willen dan na een klein stukje Zweden naar Noorwegen en via Oslo, Mandal (zuiden), Stavanger, Bergen, Trondheim, doorsteek naar Zweden en via Sunsvall naar Stockholm en via Malmo weer richting huis.

Dat het helemaal niet donker wordt lijkt me ook erg mooi, maar ben al een keer in Helsinki geweest met midzomer, en daar werd het schemerig en was ook erg mooi en bijzonder.

Wij gaan pas eind juli, voordat we dan boven de poolcirkel zijn of dan de zon werkelijk niet meer ondergaat weet ik niet, maar om daarom een aantal lange reisdagen te maken ben ik nog niet over uit… misschien beslissen we daar wel…
Die boeken, een fles wijn en muziek gaan altijd mee…