Wij zijn van plan om eind juni voor 3 weken naar Noorwegen/ Zweden, Denemarken te gaan.
We gaan met de auto en willen het liefste wildkamperen in combinatie met campings en hutten.We houden erg van wandelen maar een paar dagen in een stad is ook prima
Ons eigen idee was om via Gotenborg, naar Olso naar Stavanger, en dan via karlstad naar tsockholm en dan retour naar copenhagen en Nl
Op zich een leuke route maar het grootste deel van je route lijkt in Zweden te liggen en daar heb ik niet zoveel verstand van.
Hoe wil je ongeveer van Oslo richting Stavanger Lijkt mij persoonlijk mooier om iets minder naar de kust te rijden en stukje naar het noorden te gaan, zodat je bijvoorbeeld een rondje Hardangervidda doet.
Wildkamperen met de tent is vrij lastig hoor. Zoveel mooie plekjes langs de kant van de weg zijn er niet. Ik zou me toch concentreren op campings denk ik.
Voor het Noorwegenstukje kan ik een klein opzetje (of meer ideetje) maken, hoeveel tijd heb je daar ongeveer voor?
we hebben denk ik ongeveer 1,5 week voor Noordwegen en en 1 week voor de rest zonder reizen van en naar huis.
Heb je daar tips voor.
We zitten nog in dubio wat en waar we heen willen omdat we beide de landen niet goed kennen.
Ik las al dat het gebied rond Bergen heel mooi is en daarnaast heb ik ook gelezen dat het meren gebied in Zweden heel mooi kan zijn.
Keuzes…
Klinkt een beetje als een onlogische route. Ik denk dat jullie het beste in Hirthals (DK) de ferry kunnen pakken naar Stavanger en dan van daaruit richting Oslo en zo via Zweden weer terug. Veel groter zo ik de route niet maken in drie weken…