rondreis zweden-NOORWEGEN

Beste

Wij zijn van plan om binnenkort een rondreis te maken door zweden en noorwegen, 21 dagen.

Is dit goed te doen voor een stuk van beide landen te doen of beter allebei apart?

We zijn van plan om dus met de auto te gaan en een tent om gezellig wild te kamperen.

Heeft er iemand nog tips hiervoor?

Met welk budget kom je per dag toe? als je dus meer dan de helft van de tijd wildkampeert?

alvast bedankt

Hoi Svanma,

3 weken voor je zweden/noorwegen is uiteraard te doen, mits je dan ook niet helemaal naar de noordkaap wilt want dan worden het wel heel veel km’s in 3 weken (dan heb je tijd te kort.) Ik reis altijd met de auto door deze twee landen in ongeveer 3,5 weken. Op mooie plekken ga ik wild kamperen, rond kijken en backpacken en dan weer verder. Zoek op internet mooie gebieden en plekken uit en maak dan via google maps een route. Je vroeg met welk budget rond komen. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk, Ik gooi m’n koffebak van de auto vol met levensmiddelen voor de gehele vakantie, dan hoef ik alleen onderweg nog maar brood te kopen en vleeswaren/drinken. Zweden liggen de prijzen zo’n beetje gelijk als in Nederland, Noorwegen echter is een stuk duurder. Ik heb een website over Zweden en Noorwegen: http://bushmanswildhiking.blogspot.com hier heb ik veel artikelen geschreven, tips, bezienswaardigheden, en veel shelters incl de coordinaten, (dus gemakkelijk in de voeren in je tomtom) dan heb je gelijk mooie wildkampeer plekken. op mijn site staat ook mijn email adres, mailen kan altijd. Met vriendelijke groetjes, Bushman:dag:

Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik ken zweden niet echt, maar wat is zo de steden die op de grens liggen om ook noorwegen te kunnen bezoeken en niet te veel km te doen in het totaal? want heb zojuist gekeken en kiruna bv ligt wel heel ver :slight_smile: daarmee de vraag :slight_smile:

alle tips zijn welkom van kenners natuurlijk voor kleine dorpjes etc…

Persoonlijk zou ik, voor een eerste keer Noorwegen/Zweden kiezen voor 1 van de 2 landen (Voor mij steekt Noorwegen er helemaal boven uit, dus ik ben niet helemaal objectief). In Noorwegen kun je al makkelijk een aantal maanden doorbrengen zonder alles gezien te hebben dus als ik jou was zou ik een bepaald gebied/route in Noorwegen uit kiezen en dat gaan verkennen. Dan zie je veel meer dan wanneer je een (te) groot gebied in snel tempo doorrijdt.