roadtrip zweden-noorwegen

Mijn vriend en ik spelen met het idee om in de zomervakantie met auto en tent via denemarken door zweden en/of noorwegen te trekken voor 2 à 3 weken. We zouden het graag low budget houden (voor zover mogelijk in die landen). Aangezien ik in het onderwijs werk ben ik jammergenoeg gebonden aan de schoolvakantie en zou het dus een vakantie in juli of augustus worden.

Heeft iemand tips rond kamperen en low budget reizen in deze landen in deze periode, aan of af te raden plaatsen, een mooie route,…

Alvast bedankt!

Nieuw op het Forum, Welkom ! Is dit een “allereerste” roadtrip? Hebben jullie ivm de reis zelf al wel opzoekwerk gedaan ? Enige persoonlijke input is een must, ieder heeft z’n weg te gaan/rijden en die kan wel degelijk verschillen.

Hebben jullie al een voorlopig uitgetekende route? Welk land wordt het uiteindelijk Zweden ? Noorwegen ? Beide ?
Heen- en terugreis langs een verschillend traject ? welk ?
Wat willen jullie bezoeken, ontdekken ? Wat juist niet ?
Een roadtrip gewoon rijden en we zien wel ? of schematisch gepland ?
Plannen is deel van de reis en geeft al een vakantiegevoel op zich. Een reis/reisweg op maat? dan via het reisbureau zou ik zeggen.

Je weg nog niet helemaal gevonden op WWZ-Forum ? Doorblader alvast het Archief van deze landenforums met veel tips :
Archief **Denemarken Landenforum **http://www.wereldwijzer.nl/archive/index.php/f-840.html
Archief **Zweden Landenforum **http://www.wereldwijzer.nl/archive/index.php/f-1049.html
Archief **Noorwegen Landenforum **http://www.wereldwijzer.nl/archive/index.php/f-1046.html

Alvast enkele algemene verwijzingen :

    • Schaf een goede reisgids(-en) aan of uitleendienst via de Bib.
    • Plaatsen of routes die zeker aangedaan worden : zet in fluo op een landkaart.

Veelal stellen mensen een vraag. Meestal volgen er reacties. Na de reis hebben weinigen nog oog of aandacht voor het door hen geopende Topic op een Forum.
Globaal zou het WWZ-Forum nog rijker aan info zijn mochten velen na hun reis als toegevoegde waarde aan het geheel een tip, een ervaring, een verhaal, … delen op het Forum van WWZ.
Een reactie na jullie reis zou fijn zijn !

Ongeacht welke reis, verzamel tijdig info. Jullie zijn er tijdig mee aan de slag, dus lees, plan , maak een ruw schema. Dingen waar je niet uitgeraakt en/of specifieke vragen, stel die gerust op het betrokken Landenforum dan is het concreter en kunnen Forummers hier beter op ingaan.

Intussen alvast veel leesplezier !

Hoi reizigers, in Scandinavie (Zweden, Noorwegen, Finland) mag je overal wild kamperen (dus gratis). Het zijn de ideale backpack landen voor een laag budget. Levens middelen (eten, supermarkten) zijn in Noorwegen duurder dan in NL, maar in Finland en Zweden zijn de prijzen gelijk. Mocht je meer willen weten je kan mij altijd een mailtje sturen. Met vriendelijke groetjes

Ook voor low-budget zou ik de Camping Card Scandinavia aanraden.
Diverse kortingen en op veel campings/parken zelfs vereist!

Wij maken veel gebruik van de accommodatie Alcatraz in Zweden. ( http://www.alcatraz-se.com/) deze is super gelegen en niet duur. Je bent vanuit Zweden zo in Noorwegen. Echt super om leuke activiteiten te doen en tot rust te komen.

Groeten Martijn

Hoi,

Ik was op zoek naar antwoord op precies dezelfde vraag, alleen gaan wij dit jaar in september ongeveer 3 weken. We willen gewoon de auto vol gooien, tentje mee en gaan. Ik vroeg me af hoe je reis was geweest en of je tips hebt voor een route? Is het low-budget gelukt? Makkelijk kampeerplaatsen te vinden? Ik hoor het graag, thanks!

Groetjes,
Sabine

Zijn jullie ondertussen alweer terug Sabine, en hoe is het geweest??

We zijn inderdaad weer terug en het was geweldig! In Zweden helemaal naar het noorden gereden en bijna elke dag kunnen wildkamperen op de mooiste plekjes. Daarna doorgereden naar Noorwegen, op de Lofoten geweest (wow!) en weer terug naar het zuiden gereden. In het noorden werd het wel wat te koud in ons tentje, dus hebben daar in hutjes geslapen. Maar overall is het toch aardig low budget gebleven. Maar wat een rust en wat een mooie natuur, we hebben genoten!

Via Wereldwijzer app

Hoi Sabine

Mooi he, de Lofoten!

Mocht je nog leuke foto’s hebben, aarzel niet ze te plaatsen in bijvoorbeeld het fototopic van het Noorwegenforum.

Via Wereldwijzer app

Goed om te lezen dat jullie het naar je zin gehad hebben. Natuurlijk zijn we buiten wat leuke foto’s ook geïnteresseerd naar jullie route, die kun je eventueel hier plaatsen

Ja, was erg mooi daar. Heb daar wel wat mooie foto’s van inderdaad. Ik kreeg vandaag ook in de mail de nieuwsbrief van Wereldwijzer en blijkbaar is een van de 6 foto’s die ik hier in een album heb gezet ‘de reisfoto van de maand’ geworden :slight_smile:

Zal kijken of dat lukt Zaan, kreeg ook maar een paar foto’s geüpload hier in een album, denk dat ze te groot zijn ofzo. De route zal wel lukken denk ik.