roadtrip noorwegen/zweden 2 a 3 week

hoi!
ik en mijn vriend willen graag aankomende zomer samen een rondreis maken door Noorwegen en zweden.
de reis zal ongeveer 2,5 tot 3 week duren. nu was onze vraag wat een mooie en haalbare route is om te rijden?
we gaan met onze eigen auto en ons plan is om gewoon in een tent te overnachten. we wilen niet de hele dag in de auto zitten en ook op sommige plekken wat langer dan 1 nacht overnachten. we hebben nog niet echt een route omdat we niet weten wat haalbaar is in die tijd dat we er zijn. we vroegen ons af of jullie tips hebben en/of leuke plekjes hebben die we zeker niet moeten missen tijdens onze reis of plekjes die juist erg tegenvallen? ook zijn we nieuwsgierig naar de gemiddelde prijzen van campings, restaurantjes etc.
we hadden al wel een paar leuke plekjes in Noorwegen en zweden gevonden:
in Noorwegen:

  • Oslo
  • Bergen
  • Preikestolen klif
  • Geiranger Fjord
  • Lofoten

in Zweden:

  • National Park Abisko
  • Virum älgpark
  • Vimmerby
  • Göteborg
  • Stockholm

ik hoop dat jullie hier wat aan hebben !

groetjes Cecile en Lars:dag::dag:

Zoals je route nu is zit je iedere dag flink in de auto. Vooral in Noorwegen kun je niet echt kilometers maken door de bergen. Met deze route zou je moeten kiezen, of Zweden of Noorwegen.

Wil je wel beide landen doen, dan zou ik persoonlijk een horizontale streep trekken ter hoogte van Bergen, dan zit je al op ruim 5000km. Deel dat eens door 20 dagen, zit je dus al 250km per dag in de auto…

Dit was een van mijn routes, ruim 5300km

http://i66.tinypic.com/11ke783.jpg

hoi! ik heb inderdaad op een ander forum een een aantal tips gekregen dat deze route te groot was in 3 week tijd.
ik heb samen met mijn vriend nu een route uitgestippeld , inderdaad op de hoogte van bergen en dan richting zweden.
de route is +/- 4500 km! Ik denk dat we de veerboot naar kristiansand nemen en vandaar door preikestolen ,langs odda richting bergen en dan door richting Zweden. In Zweden willen we naar Stockholm , vimmerby en Gotenburg . Dan richting Denemarken en weer op naar huis!:relaxed:
ik hoop dat dit wel een haalbare route is!

Stukken beter, ondanks dat dit ook wel doorrijden is…

ja klopt, gelukkig is de omgeving wel prachtig en kunnen we daar onderweg van genieten! en 4 a 5 uur op een dag rijden vinden we ook geen probleem! en als we wel merken dat het te veel is kunnen we altijd nog kiezen om wat plaatsen over te slaan en het jaar erop weer terug komen! :slight_smile:

ik ben trouwens wel nieuwschierig hoe de reis is bevallen? hoelang was je in zweden/noorwegen en heb je overnacht in een tent of in een hutje. heb je misschien nog tips waar we rekening mee moeten houden en wat echt leuk is om te gaan doen etc.

De reis was super bevallen. We zijn gewoon op de bonnevooi richting Zweden gegaan, en waar het ons leuk leek stopten we. Wat ik je als advies mee kan geven; schaf bij je eerste stop direct de Camping Key card aan. Hiermee krijg je leuke kortingen op je volgende campings en sommige ferry’s.

Mochten jullie toch liever in een hutje willen, ga dan van de hoofdweg af en lees op bordjes langs de weg “Stuga” of “Hytter”. Beide geven aan dat er hutjes te huur zijn.

Mooi dat het goed bevallen is! Wij zijn ook super benieuwd ! Bedankt voor de tips ! Gaan we zeker wat mee doen😊