Motorreis Noorwegen in Juni.

In juni plan ik een motorreis door Zuid Noorwegen. Met ferry tot Kristiansand en dan rondreis Odda, Geiranger, Andalsnes, Kristiansund, Alesund, Bergen, Stavanger en terug naar Kristiansand.
Bedoeling is te overnachten in hostels of in een hytte en bij nood een tentje opzetten. Onderweg stoppen wanneer er iets leuks te zien is.
Mijn vraag is wat is de beste optie; heenreis langs kust of omgekeerd zoals hierboven aangegeven?
Misschien zijn er forumgebruikers die nog nuttige tips, leuke dingen om te doen naast motorrijden en dergelijke kwijt willen.
Ben ook op zoek naar kampeermateriaal bruikbaar in Noorwegen tijdens de maand juni, 1 of 2 persoonstent nieuwprijs maximum 100 euro, slaapmat en slaapzak.
Misschien hebben jullie tips voor aankoop; materiaal moet echter kleine pakmaat hebben in verband met beperkte ruimte op de motor.
Alvast bedankt voor de reacties.

Hallo Marvester,
Leuk man de plannen die je hebt. Tenzij ik mijn motor binnen kan zetten slaap ik zelf het liefst in mijn tentje met de motor er naast. Noorwegen is gelukkig nog niet zo’n crimineel landje waar je op je spullen moet zitten om ze niet kwijt te raken en dat scheelt wel.
Nou ben ik wat ouder maar een gewoon en niet te dik luchtbedje is toch echt aan te bevelen boven een matje maar ehhh dat is persoonlijke smaak. Ik weet niet hoe ervaren je bent wat motorreizen- en kamperen betreft maar er zijn wel een aantal tips. Kijk op http://www.luiemotorfiets.nl/tips/kamperen/. Een lullig voorbeeld wat onmisbaar blijkt is een harde plastic schijf voor je zijstandaard voor op gras parkeren. Alles wat met persoonlijke spullen te maken heeft (kleding, verzorging, paar sportschoenen e.d.) heb ik allemaal in een forse waterdichte ronde zak van 50 liter z.g.n. bagagerol waarvan je de uiteinden kan oprollen en dicht doen met een sluiting tegen ongewenst opengaan. Dwars achterop over de buddyseat en koffers. Een 2e rol van 25kg voor slaapzak ,pompje, luchtbed en dat soort dingen. Bagagenet, spinnen of beter nog spanbanden, duct tape, gereedschap, banden reparatiesetje enz en gaaaaann.
Ik heb zelf een complete kampeeruitrusting en kan me overal redden zonder me af te vragen waar ik mee bezig ben en dat is het belangrijkste. De volgorde van je geplande rit is niet eens zo heel interessant.
Veel plezier.

Theo