Pepperspray in Lima

Ik zie veel vragen over veiligheid in Peru. Ik weet niet of iemand erin geinteresseerd is, maar ik woon in peru (www.celendinperu.com) en heb zelf om me veiliger te voelen vaak een busje pepperspray bij me, dat ik voor $10 in Lima gekocht heb. Het is klein, zit in een speciaal houdertje, en bevat naast pepperspray ook verf, zodat je je tegenstander er ook mee markeert.
Ik voel me zelden onveilig, en heb m nog nooit hoeven gebruiken, maar wie weet maakt het je net iets zelfverzekerder…

Hi Orange,

Is inderdaad niet onverstandig wat bij je te hebben, je weet tenslotte nooit.
Als ik vragen mag, hoe ben je in Peru terechtgekomen, en dan vooral in een klein plaatsje als Celendin? Ik woon zelf op Isla Margarita waar ik na een vakantie eigenlijk gewoon ben blijven hangen met het idee wel weer een keer verder te gaan. Dat was 12 jaar geleden dus dat zal wel niet meer gebeuren!

Groetjes,

Peter

Spaans leren kan heel leuk en makkelijk zijn! www.SpanishOnMargarita.com

En als een kind je zakken wil rollen, spuit je z’n ogen dus vol?
Liever een onveilig gevoel of wat geld kwijt, dan die tranende ogen te moeten zien.

PS: heb zelf meerdere zakkenrollers (volwassen exemplaren) aan m’n zakken gehad in Peru, maar daar zat nooit veel in … Ook een manier om je “veilig” te voelen.

@Kohraya,

Ik geloof niet dat iemand een kind in zijn ogen gaat spuiten. Ze Schrijft ook dat ze zich zo veiliger voelt. Meestal heb je helemaal geen tijd iets uit je zakken te halen zoals een wapen of pepperspray, daar gaat het ook niet echt om. Als iemand zich zo veiliger voelt is het geen probleem en als het toevallig lukt een volwassen zakkenroller in zijn ogen te spuiten is dat alleen maar mooi meegenomen! Ik vind dat je een beetje overdrijft met je reactie, maar goed, iedereen het zijne…

MVG Peter

Spaans leren kan heel leuk en makkelijk zijn! www.SpanishOnMargarita.com

Ok, je kan gelijk hebben met het feit dat ik overdrijf.
Als ik er over na denk, kan je die pepperspray natuurlijk ook gebruiken voor ergere situaties zoals een geweldadige overval.
Maar met een beetje gezond verstand kan je ook al een veilig gevoel krijgen ivm zakkenrollers. De manier hoe en waarop je je waardevolle spullen draagt bvb.
Sorry nog voor m’n heftige reactie. Ik zag het ff vanuit een andere hoek.

Ik zou pepperspray sowieso niet gebruiken in het geval van zakkenrollerij. In principe zijn je zakken toch zo goed als leeg, en al zóu er wat geld gestolen worden, dat is nog geen ramp… Maar zelf heb ik inderdaad te maken gehad met een zeer geweldadige overval in Peru. Ik was blij geweest als ik op dat moment een busje pepperspray bij me had gehad om me enigzins te kunnen verdedigen. Als het echt zelfverdediging betreft op het gebied van (lichamelijk) geweld, vind ik dat het gebruik van pepperspray zeker moreel verantwoord is.

Slds Eveline

Uit mijn zakken valt inderdaad weinig te rollen, daar zorg ik wel voor, en pepperspray gebruik je natuurlijk niet tegen kinderen.
In Peru nemen de kidnappingen sterk toe, niet zozeer wat toeristen betreft, maar gewone Peruanen. Overvallen op mensen met een eigen zaak, of van wie men denkt dat ze veel geld hebben, zijn ook aan de orde van de dag, dus ik heb meer de ernstigere situiaties in gedachten.
Hopelijk heb ik het nooit nodig, en wie weet gebruik ik het zelfs al het echt nodig is niet eens, maar ik voel me er iets rustiger door, gewoon het idee dat je iets bij je hebt waar je je mee zou kunnen verdedigen.

En Peter…
Ik ben na een reis teruggekeerd naar Peru om er wat meer tijd door te brengen en de taal beter te leren. Aan de slag gegaan als reisbegeleidster en lerares Engels, en in een van mijn vakanties mijn man leren kennen. Hij is afkomstig uit Celendin, dus tja… zo kom je daar terecht! :slight_smile:

Groetjes!