Penvriend in Tunesië ontmoeten, hoe en waar?

Hai, mijn naam is Lenette en ik heb 2 jaar geleden iemand via internet ontmoet. We skypen, bellen, schrijven brieven etc. heel vaak en ik beschouw dit bijna als relatie, ook al hebben we elkaar niet ontmoet. Omdat ik genoeg geld heb en hij ook, willen we elkaar ontmoeten. Het probleem is dat deze jongen in Algerije woont, en daar een negatief reisadvies over staat op internet. Dus hebben we besloten een weekje in Tunesië te spenderen, op een beetje drukke plek.

Heel wat heb ik gegoogled, maar ik zou niet precies weten welke plek hiervoor geschikt is. Ook weet ik niet hoe ik het moet aanpakken met boeken. Ik zit namelijk niet te wachten op een all-inclusive resort maar zou liever mooie plekken met hem bezoeken en een niet al te druk strand dichtbij hebben.

De plek die me aansprak is Port El Kantaoui. Ik vond 2 appartementen/ hotels die goede beoordeling hadden.

-Appartement Les maisons des jardins
-Hotel Seabel Alhambra

Bij beide keek ik naar de prijzen. Echter is het bij geen van beide mogelijk om niet all-inclusive te boeken. Ook kan je er niet terecht vanaf 25 augustus (2012). We kunnen niet eerder omdat ik nog met studie zit en de ramadan pas op 19 augustus eindigt. En last but not least, kun je niet voor 1 persoon boeken. Ik heb nog nooit eerder zelf een vakantie geboekt dus weet niet precies hoe dit te werk gaat.

Moet ik vliegtuig en hotel dan maar apart regelen? Is dit niet te duur?

Ik zou graag advies willen van mensen die weleens in Tunesië zijn geweest en weten hoe ik dit kan aanpakken? Alle suggesties zijn welkom.

Ik zou niet naar een appartement gaan met iemand die je nog nooit gezien hebt…

Waarom boek je niet gewoon een hotel ? Boek voor jou een eenpersoonsreis (vlucht + transfer + hotel) en boek voor hem gewoon apart een kamer in het hotel.

Als er dan iets mis gaat heb je tenminste je eigen plekje !!

Thanks, ja dat is misschien beter inderdaad, helaas wel een stuk duurder.

't Enige wat ik nog zoek is een goed hotel, zonder all-inclusive en teveel foute toeristen, met airco… Dan wel in port el kantaoui :slight_smile:

Ook vraag ik me af wanneer ik maximaal kan boeken totdat zulke hotel vol zitten? Ik ga rond september. Ik wil niet nu al boeken en dan cancelen omdat er iets gebeurt snap je :slight_smile:

Een AI hotel kan sowieso niet want daar ga je volgens mij geen kamer voor je vriend kunnen boeken voor een schappelijke prijs…

Waarom wil je perse naar Port El Kantaoui? Als ik jou was zou ik naar Sousse gaan, veel meer te zien en te doen.

Je zou voor september kunnen wachten op de last minutes, al weet ik niet of er veel last minutes zijn als je voor jezelf boekt.

Je zou ook je vlucht en je hotel apart kunnen boeken maar dat is niet altijd goedkoper en dan moet je ook je vervoer regelen van de luchthaven naar het hotel natuurlijk.

Hotel Tej Marhaba heeft ook appartementen (maar is in Sousse), ze zijn we heel basic mbt kookgelegenheid maar je kan ook in het hotel eten of in een restaurantje in de buurt.

Ah, ik wil juist géen All-inclusive :slight_smile: Is het dan wel mogelijk om voor 2 personen apart te boeken? Gaan ze hier moeilijk over doen?

Wat is het verschil tussen Port Al kantaoui en Sousse? Sousse is volgens mij wel rustiger en na de revolutie zal het er misschien iets te rustig zijn?

Ik ben pas 19 en hij is 21 dus ik zou ook niet naar een te rustige plek willen :slight_smile:

bedankt voor je reply

Er zijn mensen die PEk heel leuk vinden omwille van de cafeetjes en restaurantjes in de haven. Zelf hou ik er niet zo van omdat ik het nogal kunstmatig vind, niet het echte Tunesië.

Ik voel me dus meer thuis in Sousse, je hebt er minder plaatsen waar je op een terrasje kan gaan zitten 's avonds maar als ik zo hoor van andere toeristen is er nog wel een uitgebreid nachtleven in de stad en de hotels. (wij gaan zelden 's avonds nog uit gezien we vinden dat we daar te oud voor geworden zijn )

Wat ik bedoelde is dat je in een AI hotel zelden gewoon een extra kamer kan boeken. Want jij wil in het beste geval een pakketreis boeken voor jou (vlucht, transfer en hotel) en ik veronderstel dat je vriend in hetzelfde hotel gewoon een aparte kamer boekt voor zich en op zichzelf van Algerije naar Tunesië komt.

Je zou voor prijzen ook eens op Travelrepublic kunnen kijken, via hen kan je soms goede deals krijgen voor hotels. Je hebt wel een visa of mastercard nodig om te betalen. Ik heb eens gehoord dat hotels bij aankomst er moeilijk over kunnen doen als een Tunesiër op die manier boekt (maar de reis betaald is door een Europese kaart). Ik zie niet goed in waarom dit zo is gezien ze hun geld toch krijgen…

Ik ga om de 2 maanden naar Tunesie. Ik heb 2x in hotel seabel alhambra gezeten. Daarna ben ik 3x naar maison de la mer geweest (zelfde als de jardins, maar dan iets minder luxe). Hier s het wel mogelijk gewoon alleen op basis van logies te boeken dus niet all inclusive. Weetje zeker dat dat ook zo bij des jardins is? Ik vind port el kantaoui een heerlijke plek om te verblijven, veel toeristen en genoeg te zien/beleven.