Hoi Eclipse,
Ik begrijp uit je reactie dat het niet is bevallen, kun je misschien vertellen waarom niet. Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Wij willen graag daar heen verhuizen en alle ervaringen zijn welkom.
:NETHERLAN Groetjes Lenie
Ik woon nu sinds 23 juni 1990 in Turkije. Ik voel het nu als een bevrijding. Het eerste jaar heb ik veel narigheid meegemaakt doordat ik niet goed voorbereid naar Turkije ben gegaan. Na een jaar had ik de Turkse taal redelijk onder de knie en ik kan nu zeggen dat ik het uitstekend kan lezen, spreken en schrijven. Doordat ik de taal machtig ben, zijn vele deuren voor mij open gegaan. Heb een verblijfs- en werkvergunning en ben zelfs aan het overwegen om de Turkse nationaliteit te nemen. Ik hoop wel dat er een wetswijziging komt zodat ik mijn Nederlandse staatsburgerschap niet hoef af te staan. Vanuit Turkije geen probleem maar de Nederlandse wet laat het niet toe.
Ik heb in 2004 bijna een jaar in Kusadasi gewoond. Natuurlijk is het aanpassen, maar alles went. Heb er tot de dag van vandaag spijt van dat ik ben teruggekomen naar Nederland!