Peiling: Wil jij een all inclusive vakantie in Indonesië

Je kunt verschillende soorten vakanties kiezen. Zo kun je van geheel zelfstandig tot all inclusive en alles er tussenin op vakantie gaan. Als jij naar Indonesië gaat, kies jij dan voor een all inclusive vakantie?

Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!

Indonesie is veel te leuk om zelf te verkennen en dan wil ik niet gebonden zitten aan een of ander resort in de middle of nowhere…
Dus nee!

Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van zaan!

Voor mij nooit een all inclusive vakantie, zelf ontdekken is het mooist wat er is!!!

Nee natuurlijk niet. Laat al die all inclusive gasten lekker in Turkije blijven en de mensen die ook voor omgeving en cultuur gaan hopen we in Indonesië te zien!

Nee, Indonesië is veel de leuk om in een resort te gaan zitten. Je kunt het heel gemakkelijk op eigen houtje verkennen. Overal rijden busjes en bussen en overal zijn guesthouses om te verblijven, tot nu in elk geval. Java, Bali, Lombok, Flores, Lembata.

Ik denk dat de gemiddelde Indonesie reiziger niet op all-inclusive resorts zit te wachten. Daarvoor is er te veel moois te zien en te ontdekken. Bovendien zijn de meeste eilanden goed te bereizen.

All inclusive doe ik hooguit aan het einde van een aktieve en interessante rondreis. Gewoon om een beetje bij te komen van de vele indrukken.

Van het idee alleen al krijg ik spontaan de rillingen!
Ik heb het al hier en daar zien opduiken en gelukkig is het nergens een succes!

Mijn allereerste reis naar Azie, Thailand, heb ik georganiseerd gedaan met Het schoone streven, beslist geen spijt van maar zou ik nooit meer doen, tenminste zolang ik fris van geest en gezond van lijf en ledematen ben.
Ik heb er al maanden plezier van om alles uit te zoeken en te plannen hoe en waar ik heen wil en ter plekke maak ik vele malen meer contact met de plaatselijke bevolking. Als je met sommige reisorganisaties rondreist ga je van luxe hotel/resort naar idem je reisgenoten moeten je maar aanstaan en de tijd dat je ergens blijft kan zowel te kort of te lang zijn en als je zelfstandig reist maak je dat allemaal zelf uit, heerlijk.

Past totaal niet bij indonesie!

Dat zou ik sowieso nooit doen. Is toch ook zonde van zo’n lange reis om dan vast te zitten aan je resort!