Ik ben Robin, 55 jaar van buiten, maar van binnen veel jionger. Ik wil in het najaar naar Indonesie. Geen luxe volledig georganiseerde vakantie, maar ook niet backpacken. Slapen in hotels maar wel met backpack en veel vrijheid om het land te ontdekken. Wie heeft het gedaan en kan advies geven, of heeft zelf ook plannen?
Hoi Robin,welkom op wereldwijzer!
In het Indonesieforum kan je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van anderen.
Wanneer je wilt backpacken door Indonesie zul je op verschillende plekken overnachten. In Indonesie vind je super-de-luxe hotels, maar je kunt er ook voor € 2,- overnachten! Verwacht dan geen luxe, maar een eenvoudig hostel met gezamenlijke douche - of beter gezegd; mandi, een bak water met steelpan om water over je heen te gooien. Back to basic!
Misschien kan je tijdens je verblijf het Tangkoko-Batuangas Dua Saudara bezoeken,Robin? Dit Natuurreservaat is een van de mooiste natuurreservaten van Indonesië. Het park is de thuishaven van indrukwekkende fauna zoals zwarte makaken (apensoort), spookdiertjes, rode neushoornvogel, hamerhoenen etc
Nou wens je nog veel suc6 met je trip door Indonesie Robin.
Zoals gewoonlijk sluit ik mijn welkomsberichtjes af met een leuke foto .