Peiling vd week: Wel eens vertraging met het vliegtuig gehad?

31 uur met ARKEFLY vanuit Curacao naar Schiphol. Voor ons was het een onverwachte verlenging van ons verblijf en helemaal geen drama.

Meer dan 6 uur vetraging op vliegveld Hato/Curacao met Arkefly. Kregen voor het lang wachten een gratis consumptiebon voor alleen een kop koffie of frisdrank een broodje moest je zelf betalen…belachelijk eigenlijk

12 uur vertraging met Transavia in 2006. Burgas - Amsterdam! Nooit gelukt daarvoor vergoeding te krijgen!

Mijn eerste keer dat ik vloog was in 1958, van Djakarta naar Amsterdam, in 1961 van Amsterdam naar Curacao met een Super Constelation. Daarna vele malen de Atlantische oceaan overgestoken met dc-8, dc-10, boeings en airbussen, Delta, Continental, Condor, KLM, United, Avianca, Air France, Martinair. Eigenlijk nooit echt grote vertragingen meegemaakt. 5,5 uur moeten wachten op een vlucht van Delta van Atlanta naar Amsterdam omdat de airco kapot was gegaan. Ik kreeg een tegoedbon van $100 dollarvoor een volgende vluchtmet Delta…
En een keer bijna 5 uur omdat de piloot van Condor ziek was geworden en de vervangende piloot eerst zijn 8 uur rust moest hebben gehad voordat hij weer aan het werk mocht gaan voor de vlucht van Frankfurt naar Costa Rica.
Otto

www.elmonofeliz.com

Mijn langste vertraging ooit was in 2005 toen ik vanuit Parijs naar Bangkok via Dhaka vloog. Ik geven even kort de verloop van zaken.

Zaterdag: Met de trein vanuit Antwerpen in Parijs Orly aangekomen om vast te stellen dat de vlucht naar Dhaka één dag uitgesteld is wegens problemen met één van de vliegtuigen.

Zondag: Vertrokken richting Dhaka, maar eerst nog een onvoorzien ommetje langs Rome om andere gestrande reizigers op te pikken.
Aangekomen in Dhaka, geen aansluiting meer naar Bangkok, naar een hotel in de stad gebracht. Voorzien vertrek naar Bangkok: maandagochtend.

Maandag: Geen vlucht naar Bangkok vandaag, reden onbekend, nog een nachtje in Dhaka.

Dinsdag: In de late namiddag eindelijk aangekomen in Bangkok.

Met dank aan Biman Bangladesh Airlines, a **once **in a lifetime experience vuurwerk

Ik heb een keer een dag vertraging gehad met Wizz Air, van Eindhoven naar Wroclaw. Er was een birdstrike bij aankomst in Eindhoven,
na uren wachten opnieuw door de check met het idee het vliegtuig in te kunnen, bleek de crew niet meer te mogen vliegen… in hotel gestopt (van der Valk, was prima geregeld) en de ochtend erna zouden we het vroeg nog een keer proberen… na weer een paar uur vertraging uiteindelijk alsnog vertrokken. (heb ook een verhaal gehoord over een EHBO kit die 's nachts met de auto uit Polen moest komen voordat ze mochten vertrekken, misschien dat de vertraging de dag erna daarmee te maken had)
Vooral qua communicatie was Wizz erg knullig, uiteindelijk wel redelijk opgelost maar je hebt op zo’n moment denk ik liever zekerheid over hoe lang het duurt dan dat je meerdere keren denkt te vertrekken.

Heb daarna nog een voucher gekregen waarmee ik bijna gratis van Vilnius naar Eindhoven teruggevlogen ben :).

17h met jetair van mombasa .Ze hadden kleiner toestel gestuurd dan normaal .Instapweigering voor 31 reizigers.

Wij hebben vorig jaar 24 uur vertraging gehad met een KLM-toestel, de koppeling van de brandstofslang defect.
Goede verzorging en een goed hotel gehad bij Narita Airport in Tokyo.
Onderdelen niet voorradig, moesten van elders komen.
Wel een gedoe allemaal!