Peiling vd week: Favoriete reis continent?

Wat is jouw favoriete continent om doorheen te reizen?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe.

ik heb Europa gekozen.
In Europa heb je op relatief korte afstand een veelheid van prachtige natuur, cultuur, architectuur en geschiedenis bij elkaar.
ik wil uiteraard niet beweren dat die zaken niet op andere continenten voorkomen, maar Europa is dan toch het dichtst bij.

1 like

Zonder twijfels is het zeker Afrika!!

Europa is ook 1 van mijn favorieten. Heerlijk divers en makkelijk bereisbaar met auto en openbaar vervoer en niet al te grote afstanden. Noord-Amerika vind ik ook heerlijk wat betreft de diversiteit in natuur. Maarja, voor elk continent is eigenlijk wel wat te zeggen…

Zonder twijfel Afrika!

Van alle continenten waar ik tot nu toe ben geweest voelde Azië de eerste keer meteen al een beetje als thuiskomen. Dat gevoel heb ik nergens anders ervaren en het is er nog steeds bij ieder bezoek.

Afrikaaa!

Ik heb Noord -Amerika aangevinkt, want Mexico en de landen van Midden-Amerika (hoort hier qua continent toch bij) zijn qua reizen nog altijd mijn favorieten. Op twee staat Zuid-Amerika. Azië, Europa, Oceanië en Afrika vind ik ook geweldig, maar de sfeer van vooral Latijns-Amerika is voor mij persoonlijk niet te toppen.

Azië zonder enige twijfel. Zeer diverse culturen, landschappen, klimaten, eetculturen, historisch eveneens zeer divers, en de meeste van de oudste culturen (bijvoorbeeld Soemerië en latere beschavingen in het Tweestromenland, de Chinese beschavingen, diverse beschavingen in wat nu landen als India en Pakistan e.d. zijn, de Perzische beschaving en zo voorts) zijn afkomstig uit dit continent. Ook is het scala aan mogelijke bestemmingen - van bijvoorbeeld heel afgelegen en primitieve gebieden, tot zeer moderne, technologische, stedelijke bestemmingen, met allerlei mogelijke varianten daartussen, zoals bergachtige streken, prachtige kustgebieden en eilanden met mooie stranden en zo meer - schier onbeperkt.
Indien ook het aangeven van een tweede keus mogelijk geweest zou zijn, dan zou dit wat mij betreft Midden- en Zuid-Amerika zijn.

Mijn absolute favoriet is (zuidoost) Azie. Veel verschillende culturen, mooie natuur, vriendelijke mensen, heerlijk eten, betaalbaar en prachtig duiken. Mijn favoriete land daar is met stip Indonesie, al vind ik Myanmar en de Filipijnen ook geweldig.

Op een tweede plaats staat voor mij het middenoosten, maar dat ligt grotendeel natuurlijk ook in Azie. Mijn favoriete landen daar zijn Egypte en Syrie, als zou ik dat laatste land momenteel niet snel bezoeken. Naar Egypte ga ik echter eind dit jaar nog :slight_smile:

Voor mij is Zuid-Amerika mijn favoriet. Ik ga binnenkort voor de 3de keer naar Peru en kan niet wachten om te vertrekken.
De cultuur, natuur, de mensen, de gastvrijheid, het eten,… alles in dat land spreekt me aan.
Een land waar ik me direct thuis voel en waar ik ooit hoop te kunnen gaan wonen.

Nou ik opteer voor Azie,de veelzijdigheid van Azië maakt het continent perfect geschikt voor een backpack reis. Onder andere de prachtige natuur, gunstige prijzen, vriendelijke mensen, heerlijke eten.

Zonder twijfel Azië! Het heerlijke eten, vriendelijke mensen, prachtige natuur. Daarbij kun je in deze landen goedkoop reizen en voel ik me heel erg op mijn gemak in dit continent.

Alle continenten hebben wel bepaalde charmes. Maar mijn voorkeur krijgt toch wel ons eigen kleine Europa. Heerlijk divers, zowel cultuur, geschiedenis, talen, eten, natuur en in de steden vind je heel veel invloeden van alle continenten. En dit alles dicht bij elkaar en vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.

Ik heb ook voor Europa gekozen. Eigenlijk om dezelfde reden als mijn voorganger hierboven. Binnen een paar uur kun je in een totaal andere wereld met dito cultuur zijn. En alles uiteraard ook heerlijk makkelijk bereikbaar.

:chin:buiten Europa en Azie ben ik niet geweest buiten over stap in Cairo dus over die ander kan ik niet echt oordelen.