Peiling: Taxi, huurauto of openbaar vervoer?

Hoe beweeg jij je door Indonesië? Neem je lekker relaxed een taxi (met privé-chauffeur/gids)? Of kruip je lekker achter het stuur in een huurauto? Of meng je je tussen de locals in het openbaar vervoer?

Ik ben benieuwd! Stem hierboven en laat eventueel hieronder een reactie achter.

Groetjes, Fleur

Ik reis in Indonesië met de bus, trein en vliegtuig om van de ene naar de andere bestemming te gaan. Een auto met chauffeur wordt gehuurd als er dagtripjes worden gemaakt. Verder heb ik een eigen motor die ik gebruik voor kleine ritjes.

Zelf een gehuurde auto rijden zou ik iedereen afraden. Het is de stress niet waard.

Ditzelfde geldt ook voor mij…:zon02:

Ik zou ook niet zelf rijden…

Vervoer charteren (auto met chauffeur) doe ik zo min mogelijk, ik vind het openbaar vervoer zijn charmes hebben. Ik ben ook eerder geneigd met een ojek/motortaxi te gaan dan met een auto, omdat dit me een zeker gevoel van vrijheid geeft.

Toch huur ik soms een chauffeur, zeker wanneer ik meerdere dingen op eem dag wil zien die niet bereikbaar zijn per OV. Soms kies ik voor een auto, maar wanneer de prijs daarvan naar mijn mening buiten proporties is (bv 50 euro voor 4 uur in Wakububak) dan neig ik naar iets minder comfort en charter ik een bemo (200,000 rp voor dezelfde rit + echt bloke mensen!).

Het overgrote deel van m’n reis heb ik gedaan achterop een motorbike met een gids/vriend. Alle vrijheid om overal te komen en om overal te stoppen zo lang je wilt. Het overige gedeelte met openbaar vervoer: becak, dokar, minibusjes, boot, trein, eigenlijk altijd tussen de locals. Als het niet anders kon met het vliegtuig van het ene eiland naar het andere.