Peiling: hoe vaak ben jij in Indonesië geweest?

LOL

Ik heb een leuk tweedehands autootje, maar aangezien ik met de auto niet veel sneller ben dan op de fiets… Beter voor mijn lijn, beter voor het milieu en beter voor de portemonnee :teeth:

Toch vraag ik me af waarom deze frequente bezoekers (meer dan 5 keer Indonesie) niet hun brede kennis van het land met ons delen:

alieschutter, Angelique Titulaer, arieankaren, bkkflyer, CONFEDERATE, de bruin, dekarre, emcee, eneyndorff, francoiscornelis, frans56, fruitboer, hentrix, ingrid0309, jantinus, jenny, kepalamanis, koldijk, liesv15, mark donkers, martinezs, missbali, petertonjes@hetnet.nl, sadewa66, Sumbar, teej1953, tomar, Vaags

Ik ben altijd op zoek naar correcte adviezen en leuke tips voor een volgende vakantie!

Hi Jenny, mijn “uitgebreide” kennis beperkt zich hoofdzakelijk tot Yogyakarta en omgeving, Sumatra (Medan en omgeving) en Sumatera Barat. Informatie die ik kwijt wil staat hier te lezen. De rest van de ‘vakerstemmers’ zullen, zoals SA meestal doet, misschien slechts op familiebezoek gaan? :teeth:

Wie de schoen past, trekt hem aan. Volgens mij ben jij niet een van de mensen die nooit iets zinnigs zegt - tenminste niet in mijn ogen :kus:

1 like

Ben vaker dan 25 keer geweest.Kom vanaf 1979
Als toerist voor rondreis en ook voor familie bezoek…
De bezoeken naar Jakarta en West Java is vaak familiebezoek , buiten West Java zoals o.a Sumatra , Bali was een rondreis als toerist.
Ik denk dat hier ook verschil gemaakt kan worden tussen de gewone toerist , mensen die familie hebben of getrouwd zijn / partner hebben met Indonesische achtergrond of zakenmensen ( kan vaker per jaar komen) .

Sorry mensen,
mijn eerste bezoek aan Indonesie was 1999 een georganiseerde groepsrondreis Java en Bali ( zeer mooi maar “druk druk” )
ons **tweede **bezoek in 2007 op eigen houtje het noorden van Sumatra rondgetrokken gedurende 1 maand ZALIG.
Ons derde bezoek, 3 weken Zuid Sumatra en 3 weken Trans Sulawesi, op eigen houtje , samen met lokale kontakten(delvino en deone) eten en slapen bij de lokale mensen, ongelooflijke ervaringen, plaatsen waar NOOIT westerlingen en of toeristen komen , een ervaring om nooit te vergeten.
ons vierde bezoek, begint op 01 November 2010 tot en met 30 Januari 2011, voor 3 maand naar Sumatra, wat uitrusten op Samosir en van daaruit ontdekkingen op eigen houtje ,eilandjes Nias en Siberut, en dan terug met mijn Vrienden (Lokaal) die mij plaatsen laten zien die anders nooit bezocht worden.Ik hou KONSTANT contakt met mijn vrienden in Sumatra die mij de meest ongelooflijke plaatsen, natuur en Mensen voorstellen. DUS Sumatra Here I come
SUMATRA HEAVEN ON EARTH

zie www.picasaweb.google.com/ericvanderhoeven60
www.fotoalbum.seniorennet.be/christine1959
info [EMAIL=“Eric.Van.der.Hoeven@pandora.be”]Eric.Van.der.Hoeven@pandora.be