Het kan zomaar gebeuren: je wordt uit de rij gepikt en zowel jij als je bagage worden grondig onderzocht. Heb je wel eens problemen gehad met de douane van Frankrijk? Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
2x charles de gaulle airport aangedaan,geen problemen gehad bij de douanecontrole!!
Ze pikken de mensen uit die er zenuwachtig voorbij lopen,soms kun je van de mensen hun gezicht lezen dat ze iets te verbergen hebben.
In 1990 ben ik een keer aangehouden door de douane in een klein dorpje 50 km voor bij de grens met België.
Ik was met een collega op weg naar Menorca (7 maanden werken) en we reden met een volgepakte auto de B wegen om de tol te vermijden.
3 Agenten hielden ons staande. De kofferbak moest open en de oudste van de 3 begon aan een uitgebreid onderzoek.
Hierbij maakte hij vooral gebruik van zijn neus. Dit orgaan werd overal ingestoken en vervolgens werd er luidruchtig gesnoven. Mijn pakje shag kwam aan de beurt evenals de snorkel van mijn duikspullen. Ondertussen controleerde de jongste de autopapieren.
Het was redelijk komisch om te zien en ik kon het niet laten om in mijn beste frans te vragen: quesque vous cherchez? Cherche le coke? J`ai le coke! (zoals uit de schrijffouten blijkt is mijn frans slecht).
Mijn collega kreeg accuut een beroerte, de jongste agent stond als een speer naast me en de oudste knalde van schrik zowat met zijn kop tegen de kofferdeksel.
Onmiddellijk wees ik op de fles Coca Cola die in het portiervak zat en zei met een glimlach: voila le Coke.
Broekie en Senior konden het grapje niet echt waarderen. De 3de agent echter vond het wel een goeie en moest behoorlijk lachen. Hij was de baas en dus had ik geluk. We mochten verder rijden met de tip op niet al te vaak van dit soort geintjes uit te halen…
Achteraf gezien had ik misschien beter mijn grote bek kunnen houden :hihi:.