Ervaringen douane Dusseldorf

Hallo allen,

Ik zou graag willen weten hoe de douane controleert bij de aankomsthal op de luchthaven in Dusseldorf. Is het net zo streng als in NL en worden er veel mensen eruit gepikt voordat zij de aankomsthal uitlopen om hun bagage te controleren. Misschien een rare vraag maar ben toch benieuwd omdat dit de eerste keer is dat ik vanuit Dusseldorf vlieg.

Alvast bedankt!

Groet,

Dann

Wij zijn vorig jaar via dusseldorf geweest en er was veel minder kontrole dan in nederland, geen kontrolepost gepaseerd.

Harry

wij waren er vorig jaar ook, en hadden geen enkele controle! Wij kwamen wel van een binnenlandse vlucht, omdat we een tussenstop in Berlijn hadden gehad!

Vraag me af wat jou beweegt om dit te vragen?!

Het is m.i. niet verkeerd dat er in Nederland goed gecontroleerd wordt, of niet soms?

Ton:slywink:

Ik had eens een overijverige douanier op schiphol die echt me hele koffer omspitte toen ik weer eens een keer terug kwam uit Thailand, op zoek naar :confused: wie mag het weten. Pakt al mijn Lacoste polo’s etc en zegt, deze zijn immitatie en gekocht in Thailand. De beste man zat er mijlen ver naast kwamen namelijk uit de bijenkorf te Amsterdam liep uit op een lachwekkende discussie waarbij ik aanhaalde waar hij dacht dat mijn sportschoenen vandaan kwamen, waren Made in Thailand maar ook gewoon gekocht in een sportwinkel te Amsterdam. Kortom een halfuur oponthoud na die vlucht van elfeneenhalf uur. Controleren zeker goed maar dan AUB op goederen waarvan ik hoop dat mijn en ieders kinderen er vanaf blijven en graag voor de vlucht waardoor we veilig kunnen blijven vliegen.

De laatste keer dat ik vanaf Dusseldorf vlieg heb ik ook geen controle gezien. Wij arriveerden vanuit Dubai. Maar net als in Amsterdam kan het afhankelijk zijn van het tijdstip en waar je vandaan komt: sommige vluchten worden streng gecontroleerd en andere niet. Soms zijn er veel douaniers, soms is er niemand. Ik zou er niet teveel op gokken.

Het lijkt er inderdaad op dat er in Dusseldorf minder gecontroleerd word,paar maanden terug kwam ik ook met Emirates airlines vanuit Dubai aan, het was begin van de avond, en er stonden wel 2 man van de douane ,maar die waren druk met elkaar aan het kletsen,en schonken absoluut geen aandacht aan de passagiers die aan hun voorbij liepen.

douane hoort erbij toch?
je moet het gewoon niet in je hoofd halen 'rare’dingen mee te nemen.
en als je in thailand kleding koopt…
gewoon de kaartjes eraf en uit plastic…
eruit laten zien alsof het gedragen is en er is niks aan de hand.

jeroen

Wij kwamen vorig jaar met een directe vlucht uit Bkk aan in Dusseldorf en de 2 gezinnen voor mij werden gecontroleerd.
Pffff… geluk voor ons want mijn puber zoons hadden erg fijn geshopt in Bkk!

Door de douane worden aangehouden is nooit leuk na een lange reis. Zijn de dienstdoende medewerkers met hun verkeerde been uit bed gestapt, dan kan je al de pisang zijn met 1 pakje te veel aan sigaretten.

Wat ik zelf als prettig heb ervaren is dat ik in 2007 met Thai Air via Frankfurt heb gevlogen en de koffers door heb laten labelen naar Amsterdam.
Op Frankfurt was er toentertijd verscherpte controle op de reizigers van niet-schengen naar schengen-landen; dus dat was minder leuk. In amsterdam aangekomen hadden we wel het voordeel dat we uit een schengen land kwamen, want er stond dus geen enkele douanier bij de betrokken uitgang.

Groet,
Joe

Hallo,

Wij zijn vanuit Thailand via Munchen naar huis gevlogen en toen door naar Dusseldorf. In munchen werd onze handbagage wel gecontroleerd, maar de koffers (die vol zaten met kleding enz) niet. We hadden wel overal de labels af gehaald. Omdat we vanuit een binnenlandse vlucht in Dusseldorf aankwamen, werden we daar niet gecontroleerd.

Groetjes Anika