Patagonië maart/april

Vanaf half maart zal ik een aantal weken (5 - 6) alleen (hopelijk onderweg reisgenoten ontmoetend) door Patagonië gaan reizen. Idee is om vanaf BA naar Ushuaia te vliegen en vanaf daar met de bus naar het noorden te reizen via een aantal Nationale Parken (Tierra del Fuego, Torres, Fitzroy, Lake Disrict). Ik heb een paar vragen:

  • Is dit met het openbaar vervoer in maart / april nog een beetje goed te doen?
  • Is 5 - 6 weken voor route Ushuaia - Bariloche (kan helemaal anders lopen, maar dit is nu het idee dat ik heb) reizend met bus en onderweg hopelijk een aantal meerdaagse wandeltochten reëel?
  • Tips voor onderweg?
  • Vliegticket BA - Ushuaia beter vanuit NL boeken of ter plekke?

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen. Alvast bedankt!

Loes

zorg voor voldoende contanten in el chalten, er is een atm automaat maar toen ik er was werd deze al 4 dagen niet bijgevuld en kon ik het net redden doordat ik in el calafate al flink gepind had, er waren meerdere reizigers die op hun laatste peso,s teerden.

Neem gewoon 1500-2000 euro mee als back-up plan, met dat geld kan je alle kanten op. Ook bijvoorbeeld als je bijvoorbeeld snel naar Nederland terug moet