Patagonie, hoe daar rond te reizen?

Ik en een vriend gaan in Maart voor drie maanden naar Argentinië, Chili, Bolivia en Peru. Wij landen in Buenos Aires en willen vanuit hier naar Ushuaia te vliegen en vanuit daar rond te gaan trekken door Patagonië. Nu vraag ik me af hoe het openbaar vervoer aldaar is geregeld, of jullie tips hebben wat te zien en wat een handige routing is. Het liefst trekken we hierna door naar Santiago. Is dit ook mogelijk met het openbaar vervoer of kun je beter vanuit een bepaald punt vliegen. Heb al veel opgezocht hierover maar kom je er niet uit. Weet ook niet of het nodig is om hier nu al wat voor te regelen gezien we nog niet weten hoe lang we in Buenos Aires willen blijven, maar we willen ook niet voor onaangename verrassingen komen te staan!
Alvast bedankt!

Groet,
Josje

Vanuit Ushuaia kun je met de bus in ca. 20 uur naar El Calafate (met de beroemde gletsjer Perito Moreno) en dan naar San Carlos de Bariloche (nog eens ca. 30 uur) en van daar verder naar het noorden (Mendoza/Santiago). Dit kun je allemaal terplekke regelen. Het zijn behoorlijke ritten maar de bussen zijn doorgaans wel goed. Het openbaar (bus)vervoer is in heel Zuid Amerika wel goed geregeld. Iedere stad heeft busterminal waar je je reis kunt regelen. Goeie tips (over route en wat te zien) krijg je uiteraard ook van andere reizigers die je tegenkomt. Vliegen vanuit Ushuaia wordt denk ik lastiger, dan zul je vaak al via Buenos Aires moeten denk ik…

1 like