Patagonia

Ik woon in el calafate, patagonië, argentina
als iemand info nodig heeft, laat mij maar iets weten.

Pascale

Hallo Pascale,

Wij willen eind december met de bus van Ushuaia naar Puerto Natales. Het lijkt erop dat het openbaar vervoer in dat deel van Patagonie niet optimaal is. Weet jij of het mogelijk is om op dat traject een bus te nemen, hoeveel uur deze er ongeveer over doet en of deze regelmatig gaat? En gaat alles met de feestdagen (kerst, oud&nieuw) gewoon door of is er dan minder openbaar vervoer beschikbaar?

Verder zijn wij van plan om in de regio van Puerto Natales te kamperen en twijfelen of we een tent in NL aanschaffen of daar ter plaatse. Zijn er genoeg mogelijkheden om daar ter plaatse iets aan te schaffen?

Alvast bedankt!

Hallo Pascale

Wij (ik en mijn vriend) vliegen 3 jan naar El Calafate. Weet jij leuke hostels daar? Daarnaast ben ik benieuwd naar leuke excursies en of deze gemakkelijk ter plekke te regelen zijn. Wij hebben er zin in!!

Groetjes Siegrid

Goeiemorgen,

Eén van de leukste hostels hier is AMERICA DEL SUR. Hun email is calafate@americahostel.com.ar. Ze hebben ook een hostel in buenos aires in San Telmo.
De excursies kan je regelen eens je in het hostel aankomt, maar één van de beste excursies is de minitrekking over de Perito Moreno. Als je in goeie fysische conditie bent kan je ook de big ice maken. Je kan op de webpage van HIELO Y AVENTURA de excursies bekijken.
groetjes
pas

Hou er wel rekening mee dat excursies begin januari beter vooraf gereserveerd kunnen worden (kan ongetwijfeld ook via het hostel), omdat het het begin is van de Argentijnse zomervakantie en dus veel mensen naar El Calafate gaan en de excursies willen maken.